חדשות בארץ

הרפורמה המשפטית: בכיר בממשלה מבהיר מהו לו"ז החקיקה המתוכנן

ראשי הקואליציה ידונו היום בלו"ז ההצבעות, זאת לאחר שראש הממשלה הבטיח לקדם את הרפורמה המשפטית עוד השבוע

  • ל' סיון התשפ"ג
(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

הרפורמה המשפטית: ראשי הקואליציה ידונו היום (שני) על המשך חקיקת הרפורמה במערכת המשפט, זאת בצל השהיית שיחות ההידברות בבית הנשיא על ידי לפיד וגנץ, והבטחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית.

בכיר בממשלה, המעורב בקידום הרפורמה, צוטט ב"ישראל היום" באמרו כי "נעביר את עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית עד תום המושב הנוכחי".

החקיקה תהיה במתווה שהציע השופט נעם סולברג, ולפי המתווה המסתמן, עילת הסבירות, שלפיה בג"ץ קובע לעיתים כי החלטות ממשלה ורשויות מנהליות אינן סבירות באופן קיצוני, תבוטל בכל הנוגע להחלטות ממשלה וועדות השרים. כלומר, החלטות הקשורות לחקיקה, למדיניות, למינויים, ולמינויי שרים.

נוסף על כך תבוטל עילת הסבירות בכל הנוגע למינוי בכירים בשירות המדינה. מנגד, העילה לא תבוטל בכל הנוגע לדרג ברשויות מקומיות. מסתמן שהמתווה המדובר של צמצום עילת הסבירות יקודם באמצעות חקיקה של ועדת חוקה, חוק ומשפט, שבראשה עומד ח"כ שמחה רוטמן.

כזכור, אתמול הבהיר נתניהו כי הקואליציה תחל כבר השבוע בצעדים מעשיים לתיקון מערכת המשפט. נתניהו האשים את יאיר לפיד ובני גנץ בכישלון השיחות בבית הנשיא: "מה שהוכח בשבוע שעבר שגנץ ולפיד שיחקו משחק, שבעצם היה מצג שווא של כביכול הדיברות אבל בעצם  נתנו חודש ואחר כך עוד חודש ואחר כך עוד חודש - שלושה חודשים הנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר, זו הייתה מריחת זמן".

"הכוונה שלהם הייתה למסמס כל תיקון", תקף נתניהו, "בשעה שרוב גדול בציבור היום מבין שצריך לעשות תיקונים במערכת המשפט ולכן אנחנו נתכנס השבוע ונתחיל השבוע את הצעדים המעשיים, נעשה אותם באופן מדוד, אחראי אבל בהתאם למנדט שקיבלנו".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד הגיב: "אם נתניהו יתקדם עם ההפיכה המשטרית באופן חד צדדי כפי שהצהיר, הוא יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל, עם פחות מחצי מהכלכלה, פחות מחצי מהביטחון ופחות מחצי מהכנסת".

תגיות:הרפורמה המשפטיתממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה