סיון רהב מאיר

סיון רהב מאיר: יום הולדת? פעם לא ייחסתי לזה חשיבות

יש עוד דבר שעושים ביום הולדת: מברכים אחרים. אז אני מברכת כל אחד מכם למילוי משאלות לבו לטובה. ומזל טוב גם לכם, ביום שבו אתם נשלחתם לעולם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

היום, ל' בסיון, הוא יום הולדתי. פעם לא ייחסתי כל כך הרבה חשיבות ליום הזה, עד שהרב יוסף יצחק ג'ייקובסון הסביר לי למה זה כל כך מהותי, בעיקר בדורנו:

"בדור שלנו, הרבי מלובביץ' הכריז על מבצע חדש: 'מבצע יום הולדת'. היה לו חשוב מאוד שאנשים יציינו את יום הולדתם בשמחה גדולה.

למה הוא חידש את המבצע הזה דווקא בדורנו? לדעתי הדור שלנו מאותגר מבחינת שמחה. אחד האתגרים הכי גדולים הוא לשמוח ולזכור שלא באת לעולם הזה סתם, שיש תכלית לכך שדווקא הנשמה שלך ירדה לכאן ביום מסוים.

יש היום כל כך הרבה מבוכה, בלבול, פגיעות, רגישות. לפעמים נדמה שככל שיש יותר שפע – יש יותר סבל. חגיגת יום ההולדת מזכירה לך שאלוקים מאמין בך ובכישרונות שלך. שהוא רוצה בקיומך.

יש גם מנהגים מיוחדים ליום הזה: ביום ההולדת נהוג לתת צדקה, להתפלל, לקרוא תהילים, לעשות חשבון נפש, לשמוח עם משפחה וחברים, לקבל על עצמנו קבלה טובה שנקפיד עליה מעכשיו, ועוד ועוד".

אז תודה לרב ג'ייקובסון על שינוי הגישה. ויש עוד דבר שעושים ביום הולדת: מברכים אחרים. אז אני מברכת כל אחד מכם למילוי משאלות לבו לטובה. ומזל טוב גם לכם, ביום שבו אתם נשלחתם לעולם.

תגיות:סיון רהב מאירהרבי מלובביץ'

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה