סלבס בהתחזקות

נעה ירון: "כשחזרתי בתשובה, רציתי באמת ללכת ולא לשוב יותר"

אחרי שנים רבות בהן לא הרבתה להתראיין, המנחה שחזרה בתשובה בשיא הקריירה מספרת: "תשובה לא מוחקת כישרון ואופי. גירדתי את הפסגה וברחתי. יצאתי ברגל ימין מערוץ הילדים וערוץ 2 ואמרתי: 'לא רוצה לחזור'"

  • ל' סיון התשפ"ג
בעיגול: נעה ירון (צילומים: מרים אלסטר / פלאש 90, shutterstock)בעיגול: נעה ירון (צילומים: מרים אלסטר / פלאש 90, shutterstock)
אא

נעה ירון הייתה אחת המנחות המצליחות של שנות התשעים. במהלך שיא הקריירה החליטה לעזוב הכל ולחזור בתשובה, בצעד שהפתיע רבים - אבל לא אותה.

"יצאתי ברגל ימין מערוץ הילדים, מערוץ שתיים, ואמרתי 'אני לא רוצה לחזור לפה יותר אף פעם'", אמרה בראיון לאתר YNET. בשנת 1996 היא ובעלה חזרו בתשובה והפכו לחסידי ברסלב. כיום היא מעבירה הרצאות וגם ערבי נשים.

"אני מזהה אותה, זו אני", היא אומרת כשהיא מביטה על תמונתה מהעבר. "אני מסתכלת ואומרת לה 'יואו מה שמחכה לך כפרה, את לא מבינה איזה קטעים, לאן התסריט הזה עוד הולך להתעקל, לאן הדרך הזו הולכת להתפתל', זה בא לה בהפתעה".

על תהליך התשובה שלה אמרה: "גירדתי את הפסגה וברחתי. כשחזרתי בתשובה, אחד מהדברים שרציתי זה באמת ללכת ולא לשוב יותר. המון שנים התעסקתי בלא להצטלם ולא להתראיין. לא רציתי להעלים את העבר, הייתי עסוקה בלייצר לעצמי הווה".

עוד הוסיפה: "שום דבר לא לקחתי איתי, כלום. את הרוב שרפתי, ליטרלי שרפתי. זו הייתה מדורה מאוד עליזה, שלא תחשוב, זה היה הפאן, הרגשתי כאילו אני בהלוויה של עצמי, הרגשתי חזקה, הרגשתי מעל תדמית וכסף וכוח וכבוד, וזה היה אמיתי לרגע".

ירון הביאה לעולם שבעה ילדים אך מאוחר יותר התגרשה. "25 שנה, השאלה הנכונה היא איך זה הצליח כל כך הרבה שנים מאשר איך זה התפרק", אמרה. "אמונה, אמונה מאוד גדולה. שנינו ידענו שאנחנו הולכים נגד האופי של עצמנו, שנינו ידענו שיש סיכוי שלא נגיע לצד השני, שנינו ידענו שאנחנו לוקחים 'לונג שוט', אתה מבין? אתה לא התסריטאי. לפעמים אתה קם ומקבל תסריט ואומר 'לא, אני לא משחק את זה, מה זה העונה הזאת? הרגת את כל הקאסט? החלפת את כולם? רק אני נשארתי? לא יכול להיות', אבל אין לך ברירה, אתה חי".

על העשייה שלה כיום אמרה: "תשובה זו מחיקת הכישרונות? האופי? יש לי היום את הדברים שאני עושה היום, אני מאוד פעילה – סדנה אישית של כתיבה לנשים, למצוא את הקול שלהן".

תגיות:חזרה בתשובהנועה ירון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה