חדשות בארץ

גסות רוח בשידור: אהוד ברק דרש להשתיק עיתונאית שביקרה את דבריו

ראש הממשלה לשעבר עורר סערה במהלך דיון אולפן בחדשות 12, לאחר שדרש מהעורך הראשי שלא לאפשר לחברת הפאנל, העיתונאית הימנית דניאל רוט אבנרי, להעיר לו על שקרא למרי אזרחי. תנועת הליכוד הגיבה: "לא הפעם הראשונה שברק מתייחס בזלזול לנשים"

(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני / פלאש 90)
אא

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, דרש בסוף השבוע, במהלך דיון אולפן בחדשות 12, להשתיק את חברת הפאנל דניאל רוט אבנרי, בעלת הדעות הימניות, לאחר שזו הטיחה בו ביקורת על שקרא למרי אזרחי. בעקבות הזלזול שהפגין כלפי אבנרי, הוגשה היום (ראשון) נגד ברק תלונה בנציבות פניות הציבור של הרשות השנייה.

העימות בין ברק לאבנרי החל לאחר שראש הממשלה לשעבר ביקר את ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו "איש חלש. המתעתע הכי מוכשר שקיים".

בתגובה לדבריו התפרצה אבנרי ועקצה: "האיש החלש הזה הוא ראש הממשלה כבר שנים רבות מה שאתה ניסית להמשיך ולהיות". ברק ענה לדברים: "אני מבקש להשתיק את החברה, למהדורה הזאת יש עורך".

חברת הפאנל המשיכה והגיבה על דברי ברק שקרא בימים האחרונים למרי אזרחי: "מדהים שאתה קורא בשידור חי למרי אזרחי. זה שאתה מתעלם ממני, אתה מתעלם מציבור רחב ששומע את הדברים האלה ופשוט מזועזע שאתה קורא לעבור על החוק בשידור חי". ברק חזר והתעקש שעל עורך התוכנית להשתיק את אבנרי.

בתנועת הליכוד הגיבו לדברי ברק: "לא הפעם הראשונה שברק מתייחס בזלזול לנשים. זהו האיש שמתיימר להיות המגדלור המוסרי של השמאל".

לאור דבריו של ברק, ארגון "בצלמו" פנה במכתב לנציב פניות הציבור של הרשות השנייה דוד רגב, בדרישה להפסיק את הזמנתו ולבצע בירור במערכת חדשות 12. כמו ביקש הארגון שחדשות 12 יפרסמו הבהרה כי אסור להשתיק אנשים ונשים בפרט.

במכתב כתב מנכ"ל הארגון שי גליק: "ניכר שאהוד ברק חי בשנות השמונים שאז הושתקו נשים. אף אחד לא ימנע מאף אישה להגיד את דעתה. דבריו פגעו לא רק במגישה אלא בכלל הנשים בישראל. ולכן יש למנוע מאדם כזה לדבר באולפנים".

"דבריו שהיה סיכום עם העורך להשתיק שדרנים וכדומה חמורים ביותר ומצריכים בירור נוקב עם מערכת חדשות 12. לא ייתכן שמרואיין יגיע לשידור עם דרישות להשתיק שדרנים מסוימים שלא מוצאים חן בעיניו".

גליק הוסיף לאחר הגשת התלונה: "אהוד ברק, לידיעתך אנחנו 2023. לא ישתיקו נשים רק כי הן ימניות או לא חושבות כמוך. תתבייש ותישאר בבית".

תגיות:אהוד ברקחדשות 12התקשורת הישראליתהליכוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה