חדשות יהדות

הוראת מרן ראש הישיבה: לקבוע חברותא שבועית עם ח"כ אנטי חרדי

חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה חושף את הוראת מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל: לקבוע חברותא שבועית עם חבר כנסת אנטי-חרדי

אא

חבר הכנסת יצחק פינדרוס מיהדות התורה חושף את הוראת מרן ראש הישיבה שנפטר, מרן הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל: לקבוע חברותא שבועית עם חבר כנסת אנטי-חרדי.

"הסתלקותו של מרן ראש הישיבה זצוק"ל לגנזי מרום בעודו כותב מראה מקומות לשיעור היומי - מסמלת יותר מכל את המסר שהוא העביר כל חייו - רק תורה. המסר הזה הודגש גם לנו בשאלות ציבוריות שונות. באינספור הזדמנויות שנכנסתי למרן זצ"ל ופרשתי בפניו שאלות באשר להתנהלות מול נבחרי ציבור חילוניים, חלקם אנטי דתיים, מרן הורה לי לא לחשוש ולקרב אותם לאור התורה".

עוד ממשיך חבר הכנסת פינדרוס ומספר על אחת הפעמים שזכורות לו היטב, בה כשנכנס למרן - ביקש להיוועץ בו בקשר לעמדותיו האנטי-חרדיות של חבר כנסת, שמשום מה 'מקפיד' לדבריו לשמור על קשר אישי חם עם הח"כים החרדים. 

באופן מפתיע, מרן הורה לו 'להציע לו לקבוע חברותא שבועית משותפת'.

"כשתהיתי בפניו כיצד אלמד עם אותו נבחר ציבור, שהושפע מהסתה נגד החרדים ובלט בהתבטאויות אנטי חרדיות מובהקות, מרן לא נבהל והורה לי ללמוד איתו למרות הכל. חששתי שהנציג יגחך עלי, אך הוא הדגיש בפניי: 'המאור שבה מחזירם למוטב' וכי אין ממה לחשוש לדבוק באמת ובתורה".

החברותא השבועית עם אותו נבחר ציבור ממפלגה אנטי-חרדית - נקבעה. באופן מפתיע, היא נמשכה למשך תקופה ארוכה, ולאט לאט התכנים התחילו להשפיע. "זה לא קרה בין לילה שהוא שינה פתאום את עמדותיו", מסביר ח"כ פינדרוס. "אך החיכוכים מולו הלכו ופחתו".

כעבור תקופה לא מבוטלת שוב עלה צורך להגיע אל לשכתו של מרן, ופינדרוס הופתע כשמרן פנה אליו וזכר את ההוראה שנתן לו לקבוע חברותא עם אותו ח"כ אנטי חרדי. "הוא ביקש לדעת האם קיימתי את ההוראה ומה הייתה מידת ההשפעה עליו. נפעמתי לראות את האחריות והמסירות שחש ראש הישיבה עבור כל יהודי, שהוא יזכה ללמוד תורה".

תגיות:חברותאיהדות התורהיצחק פינדרוסאנטי חרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה