חדשות בארץ

נתניהו: "גנץ ולפיד שיחקו משחק. נקדם השבוע את הרפורמה המשפטית"

ראש הממשלה: "זה היה מצג שווא". מובילי המחאה הגיבו: "ערוכים לסבב נוסף". יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "הוא יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל"

  • כ"ט סיון התשפ"ג
(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

במסגרת ישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (ראשון), הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על ההחלטה לקדם את חקיקת הרפורמה המשפטית. "הוכח בשבוע שעבר זה שגנץ ולפיד שיחקו משחק", אמר ראש הממשלה. "זה היה מצג שווא של כביכול הידברות, נתנו עוד חודש ועוד חודש - 3 חודשים הנציגים שלהם לא הסכימו להבנה המינימלית ביותר".

"המטרה שלהם הייתה למרוח, למשוך את הזמן, ולמסמס כל תיקון", הוסיף נתניהו. "לכן נתכנס השבוע ונתחיל צעדים מעשיים באופן מדוד ואחראי, אבל בהתאם למנדט שקיבלנו לעשות תיקונים במערכת המשפט".

כזכור, החקיקה נעצרה סמוך לסיום מושב החורף של הכנסת. נציגי הקולאיציה והאופויזציה ניסו להגיע להסכמות חדשות בבית הנשיא, אבל לא הצליחו. כעת, יהיה מעניין לראות כיצד יגיבו ארגוני הימין והשמאל להודעה.

מובילי המחאה שיגרו תגובה ראשונית למהלך והודיעו כי "האיומים של נתניהו על מערכת המשפט ייענו בתגובה ציונית הולמת: הפגנות ושיבושים שיביאו לכך שכל ניסיון לפגוע במערכת המשפט ובדמוקרטיה הישראלית ייכשלו. נתניהו הודיע שישראל תהיה דיקטטורה והביא בדבריו לפגיעה קשה בכלכלה, קרע בעם ולטרלול מערכות נוסף. אנחנו ערוכים לסבב נוסף - וגם בו הדמוקרטיה הישראלית תנצח".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד צייץ בטוויטר: "אם נתניהו יתקדם עם ההפיכה המשטרית באופן חד צדדי כפי שהצהיר, הוא יגלה שהוא ראש ממשלה של פחות מחצי עם ישראל, עם פחות מחצי מהכלכלה, פחות מחצי מהביטחון ופחות מחצי מהכנסת".

תגיות:בנימין נתניהוהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה