סלבס בהתחזקות

הזמר קובי פרץ: זאת הסיבה שבגללה אתם חייבים לקרוא "פיטום הקטורת"

בפוסט ויראלי שהעלה לרשת, הזמר הביא סיפור ממסכת שבת ומסביר למה כדאי לכל אחד מאיתנו לקרוא את פיטום הקטורת: "האומר בכל יום יזכה להינצל מכל פגע רע, ויזכה לשפע וברכה בכל מעשי ידיו"

  • כ"ט סיון התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"מובא במסכת שבת", כותב הזמר קובי פרץ בפוסט ויראלי שהעלה לרשת. "בשעה שעלה משה רבנו ע"ה למרום ונלחם עם המלאכים לקבל את 'התורה הקדושה', נתן כל אחד מהם 'מתנה' למשה רבינו, שנאמר: 'עלית למרום שבית שבי לקחת מתנות באדם'. וידוע שגם 'מלאך המוות' נתן לו מתנה - והיא הקטורת אשר בכוחה לעצור את המגפה. ולכן כאשר פרצה המגפה - השתמש אהרון בקטורת, וכך בזכותה נעצרה המגפה.

"היום, בעוונותינו, חרב בית המקדש - ואין לנו כהן שמקטיר קטורת", מסביר פרץ. "לכן, 'ונשלמה פרים שפתינו'. על כן הבטיחו חכמינו סגולות רבות על אמירת 'פיטום הקטורת' בכל יום, שהאומר יזכה להינצל מכל פגע רע, ויזכה לשפע וברכה בכל מעשי ידיו. ועל מעלת אמירת 'פרשת הקטורת' מסופר בזוהר הקדוש על רבי פנחס, שהלך בדרך ופגש את אליהו הנביא ואמר לו: 'רבי: למדני דבר שהוא מועיל לבריות!' והשיבו אליהו הנביא: 'חוקה חקק הקב"ה, ונכנעים לפניו כל המלאכים הממונים להזכיר את חטאי בני האדם'. כאשר פורצת מגיפה בעולם, באותה שעה יכנסו עם ישראל לבתי כנסיות ובתי מדרשות ויאמרו בכוונה את פרשת הקטורת - ובאותה שעה כרוז מכריז על כל חילות השמים, וכל המלאכים עומדים ומזכירים את עם ישראל לטובה ומלמדים עליהם זכות לפני הקב"ה. כך זוכים עם ישראל להינצל מאותה המגיפה.

"ומובא בדברי חז"ל: אמר הקב"ה לישראל 'מכל הקורבנות שאתם מקריבים לפני, אין חביב עלי כמו הקטורת. וידוע שהכהן המקטיר את הקטורת היה זוכה בעבור מצווה יקרה זו לעושר", סיכם. "לפיכך, תיקנו בבית המקדש שכל כהן יעשה זאת רק פעם אחת בחייו כדי לזכות גם את אחיו הכהנים בעשירות. לכן אמר התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א: אם בני האדם היו יודעים עד כמה חשובה מעלת אמירת הקטורת לפני הקב"ה, היו לוקחים כל מילה ומילה ומעלים אותה עטרה על ראשיהם כמו 'כתר של זהב'".

תגיות:קובי פרץסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה