בריאות ותזונה

זו הטעות שכולנו עושים כשאנחנו קונים אפרסקים (וכך לא נחזור עליה)

מהי הטעות הקריטית שאנחנו עושים כשאנחנו קונים אפרסקים, ואיך ניתן להאריך את חיי המדף של האפרסקים באופן טבעי ולא כפי שעושות רשתות המזון?

אא

הקיץ הגיע ועמו על המדף ניתן כבר למצוא אפרסקים עסיסיים וטעימים, אך לצד ההתלהבות יש גם לא מעט פעמים שבהן אנחנו מוצאים פתאום את האפרסקים שקנינו רק לפני כמה ימים, כשהם רקובים ואפילו 'תוססים'. 

כמו כל פרי וירק, גם אחסון נכון של אפרסקים הוא מחייב המציאות, כי האפרסקים נרקבים ותוססים בשל החום הכבד של הקיץ, הרבה יותר מהר ממה שאנחנו חושבים. 

כשתגלו כמה טעויות אנחנו עושים כשזה מגיע לאחסון אפרסקים, ייתכן וגם אתם תחייכו לעצמכם ותודו בכך ש'לא ידעתם' שזה אסור. 

ברשת רצים כל מיני טיפים לאחסון מזון, וביניהם טיפ שהפך לויראלי במיוחד, ובו המלצה להקפיא (!) אפרסקים כדי לשמור על טריותם - אבל האמת היא שזו טעות ביסודה. 

בין אם זה חום קיצוני ובין אם זה קור קיצוני - אפרסקים לא אוהבים קיצוניות, והטמפרטורה האופטימלית לשמירתם היא 0 מעלות. 

רשתות השיווק, לצערנו, משמרות את האפרסקים על ידי שימוש בחומרים כימיים מסוכנים ביותר שמאריכים את חיי המדף שלהם במקרר, כדוגמת מתיל ברומיד, אתילן, דיפניל, תחמוצת גופרית, דונג וחומצה סורבית (זו גם הסיבה שרצוי לשטוף היטב את הפירות עם סקוץ' וסבון ללא סבון, לפני האכילה).

אם האפרסקים קשים, מומלץ לשמר אותם בפינה כלשהי במטבח בתוך ארגז, ולא במקרר, ולסדר אותם בשכבה אחת ולא אחד על השני. דרך יעילה נוספת לגרום להבשלת האפרסקים היא להכניס אותם לשקית נייר ביחד עם בננות, או לשים כמה בננות בתוך הארגז שלהם היות והבננות מפרישות אנזימים מיוחדים שמזרזים לא רק את הבשלתן, אלא גם את הפירות שבאים איתן במגע. 

אם הפירות כבר הבשילו, יש לאחסן אותם אך ורק במקרר, וכאמור - לספק להם לחות וטמפרטורה מתאימה. להגדלת הלחות במקרר יש להניח קערה עם מים ליד האפרסקים, כי כשאין לחות בסביבתם - האפרסקים מתייבשים ומתקמטים. את המים שבקערה יש להחליף בכל יום. 

באופן הזה חיי המדף של האפרסקים יתארכו באופן טבעי, ללא כל צורך בשימוש בכימיקלים. 

תגיות:אפרסקיםאחסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה