חדשות בארץ

דרמה בכנסת: הבחירות לוועדה לבחירת שופטים צפויות להידחות בחודש

בקואליציה החליטו לבצע מהלך שיאפשר דחייה של חודש בבחירות לוועדה למינוי שופטים

  • כ"ה סיון התשפ"ג
(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)(צילום: אורן בן חקון / פלאש 90)
אא

דרמה ברגע האחרון: ראש הממשלה בנימין נתניהו מכונס מאז שעות הבוקר בלשכתו בכנסת יחד עם ראשי הקואליציה. נתניהו זימן אליו חברי כנסת מהליכוד ומעוצמה יהודית וביקש מהם למשוך את מועמדותם לוועדה לבחירת שופטים. חברי הקואליציה נענו לבקשתו והחליטו להצביע נגד כל המועמדים בוועדה לבחירת שופטים, ובכך לדחות את ההצבעה בחודש.

בשל כך חברי הכנסת מהקואליציה יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך (עוצמה יהודית), אביחי בוארון, אלי דלל, משה סעדה ומשה פסל (הליכוד), וח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) כבר הסירו את מועמדותם. ח"כ טלי גוטליב (הליכוד) עד לרגע זה מסרבת.

הקואליציה החליטה להצביע נגד קארין אלהרר, כך שייאלצו להתקיים בחירות חוזרות בעוד 30 יום. לפי התקנון כאמור אם לא נבחרים שני מועמדים, ויש רק מועמדת אחת, אפשר להצביע נגדה ולדחות את ההצבעה ב-30 יום.

מהמחנה הממלכתי נמסר "מי שיעשה תרגילים פוליטיים בבחירות לוועדה לבחירת שופטים, יפגע במדינת ישראל ובאזרחי ישראל. הוועדה צריכה לקום היום, עם נציגת אופוזיציה. אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לבחירת שופטים לא נשב לשיחות בבית הנשיא. כל מי שחפץ בשמירה על הדמוקרטיה, ביציבות ובהמשך השיח והגעה להסכמות צריך לנהוג היום באחריות ולאפשר את הקמת הוועדה לבחירת שופטים לפי הנוהג".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף נשאל לפני כניסתו לישיבת ראשי הקואליציה אצל נתניהו אם לאופוזיציה יהיה נציג בוועדה לבחירת שופטים ואמר: "אם יש קואליציה, בוא נראה שאנחנו שולטים".

גוטליב שנועדה מוקדם יותר עם נתניהו וראשי הקואליציה, ומסרבת, כאמור, להסיר את מועמדותה, אמרה בריאיון לחדשות 12: "מה שהם הציעו זה שאנחנו נעשה את המהלך הזה שידחה את הבחירות. אני השבתי - או שבוחרים את אוריאל בוסו מש"ס ולימור סון הר מלך מעוצמה יהודית או אותי ואת יצחק קרויזר מעוצמה יהודית".

תגיות:בנימין נתניהוקואליציההוועדה למינוי שופטים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה