חדשות בעולם

שבירת שיא: החודש יעברו בנתב"ג 2.2 מיליון נוסעים. ומהם היעדים המובילים?

בימים העמוסים ביותר צפויים לעבור בנתב"ג כ-100 אלף נוסעים בכ-600 טיסות, ממוצע של המראה או נחיתה כל 2.5 דקות

  • כ"ה סיון התשפ"ג
(צילום: משה שי / פלאש 90)(צילום: משה שי / פלאש 90)
אא

נמל התעופה בן גוריון ישבור השנה את מספרי שנת השיא של כל הזמנים: מתחילת השנה ועד סוף חודש מאי עברו בנתב"ג מעל 9.2 מיליון נוסעים, גידול של 9% ביחס לשנת השיא. עד סוף השנה נתב"ג צפוי לעבור את מספר השיא שהושג בשנת 2019, לפני הקורונה, עם כ-25 מיליון נוסעים.

בימים העמוסים ביותר צפויים לעבור בנתב"ג כ-100 אלף נוסעים בכ-600 טיסות, ממוצע של המראה או נחיתה כל 2.5 דקות.

היעדים המובילים לחודש יוני הם טורקיה בראש הטבלה עם 15% מכלל הטיסות, יוון, ארה"ב איטליה וקפריסין.

שני ציוני הדרך ההיסטוריים בהתפתחות קשרי התעופה של ישראל הם הסכמי השמיים הפתוחים, שהתבצעו לפני עשור, והסכמי אברהם מלפני שנתיים.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב מסרה: "המשך מגמת הצמיחה במספר הנופשים בחו"ל מלמד על כלכלה איתנה ועל מצב רוח לאומי חיובי. למגמה ברוכה זו תרמו הסכמי אברהם, שפתחו את השמים לאמירויות, בחריין ומרוקו, ואיפשרו טיסה מעל שמי סעודיה תוך קיצור ניכר בזמני הטיסה. הקו לדובאי הפך לאחד המובילים בנתב"ג, עם כמיליון נוסעים בשנה. מאז כניסתי לתפקיד פתחנו קווי תעופה ישירים חדשים לטורקיה, טוקיו, דבלין, ניגריה, וקייפטאון, והקיץ נוחתות כאן 13 חברות תעופה חדשות. הנחתי את כל הגורמים להיערך ולתת את השירות המיטבי לציבור הנוסעים. אני מאחלת לכולם חופשה מהנה וטיסה נעימה".

מרשות שדות התעופה נמסר כי הרשות נערכה לקליטת הנוסעים באמצעות גיוס מאסיבי של עובדים, תיגבור השירות לנוסעים ונוכחות מנהלים מוגברת. במסגרת ההערכות, "סיירת משפחות" וצוותי הנמל יקלו על משפחות עם ילדים לעבור את הבידוק הביטחוני ואת הצ'ק-אין, כאשר נציג אחד של המשפחה יוכל לבצע צ'ק-אין עבור כולם.

אמצעי בידוק טכנולוגיים נוספו באולם הבידוק הביטחוני לקיצור זמני ההמתנה, ובהם מסלול בידוק מהיר לנוסעים עם כבודת יד בלבד, מכל חברות התעופה, אשר ביצעו צ'ק-אין מהבית.

באולם הנוסעים הותקנו עמדות שירות עצמי חדשות ("קיוסקים"), המאפשרים הדפסת תג יעד ("באג טאג") למטען ושליחתו המהירה ישירות למטוס, באמצעות סריקת ברקוד המזוודה, תוך קיצור משמעותי של תהליך הצ'ק-אין.

תגיות:נתב"גטיסות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה