חדשות בארץ

נהג האוטובוס לנכה: "את מעכבת את האוטובוס"

חוסר רגישות: אשה מרותקת לכסא גלגלים לא ציפתה לזה: "קרא לי 'אישה רעה' והתעצבן כשניסיתי למצוא מקום". הנהג יוזמן לבירור

  • כ"ד סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

יוליה, אשה המרותקת לכיסא גלגלים, רצתה לעלות לאוטובוס וחטפה מהנהג. בפוסט שפרסמה בחשבון האינסטגרם היא טוענת כי עברה השפלה רק בגלל שהיא מרותקת לכסא הגלגלים.

הסיפור החל בשישי בצהריים. היא חיכתה בתחנת אוטובוס בפתח תקווה לקו 1 של חברת דן, יחד עם אמא שלה ואחותה, כדי להגיע הביתה. "אני אמא לילדה בת 3, בתהליך גירושין, לא עובדת עקב חוסר יכולת, בעקבות מחלות כרוניות רבות, חרדה ודיכאון, פוסט טראומה ונכה 100% ומרותקת לכיסא גלגלים בעקבות תסמונת נוירולוגית ברגל שמאל בשם CRPS שגורמת לכאבים עזים 24/7", כתבה. "ה-CRPS התפרץ אצלי בתחילת נובמבר 2022 ומאז אני מרותקת לכיסא גלגלים. תקופה מאוד ארוכה לא יצאתי מהבית עקב בעיות נגישות, כאבים ופחד. עד שהעזתי רק לאחרונה להתחיל לצאת מהבית ולהתנייד גם בתחבורה ציבורית - קיבלתי פגיעה משמעותית מהנהג הזה".

היא הסבירה כי "כשראיתי שהנהג מתקרב, סימנתי לו כהרגלי שאני רוצה לעלות על האוטובוס, והוא צריך לפתוח לי את הרמפה על מנת שאעלה על האוטובוס. אני ממתינה לאחר עצירת האוטובוס שהנהג יגיע לפתוח, והוא לא בא. אמא שלי ניגשה אליו לדלת הקדמית, דפקה עליה והוא גלגל עיניים ולא מבין מה היא רוצה ממנו". בהמשך, כך לדבריה, היא "דפקה שוב ואז הוא הועיל בטובו לפתוח את הדלת, היא אמרה שיש נכה עם כיסא גלגלים שמחכה לפתיחת הרמפה בשביל לעלות".

יוליה סיפרה כי הנהג לא היה מוכן לפתוח. "הוא שלח את אמא שלי לפתוח את הרמפה לבד (לא התפקיד שלה, מה גם שהיא סובלת מפריצת דיסק חמורה, והייתה אחרי הזרקה בבית חולים),תוך כדי שהוא צועק עליה בצורה מאיימת וקורא לה אישה רעה ואומר לה שלא נשתמש ב'קלף הנכה'. הנהג התקדם לכיווני בצורה מאיימת והטיח את הרמפה בעצבים ובצורה כל כך אגרסיבית שיכלנו כולנו להיפצע בגללו. באותו רגע כבר התחלתי להרגיש ממש רע, כל החרדה והפוסט טראומה התחילו לצוף מהצעקות וההתנהגות שלו, כבר הרגשתי שאין לי אוויר וכולי הייתי זיעה קרה, משותקת מפחד ולא הרגשתי בטוחה לעלות לאוטובוס במצב כזה. ביקשתי את הפרטים שלו והוא לא מסר לי אותם".

היא טוענת כי הנוסעים לא הגיבו לתקרית. "תוך כדי הוא צועק עלי בתוקפנות ובצורה מאיימת ׳יאללה יאללה׳, ׳יאללה תעלי כבר׳, ׳יאללה את מעכבת את כל האוטובוס׳, עליתי בזהירות ולא היה לי מספיק מקום להיכנס כי בן אדם החליט שלא בא לו לקום מהמקום שמיועד לכיסא גלגלים, למרות שביקשתי ממנו, וכמובן בכל הזמן הזה הצעקות של הנהג ממשיכות ולא מעניין אותו שאין לי מקום להיכנס, הוא ממשיך לצעוק ולזרז אותי ולא נתן לי את הזמן להתמקם במקום שמיועד לכיסא גלגלים, לא לחגור חגורת בטיחות, נסע ובלם כמו חולה רוח כל הנסיעה".

לטענתה, גם כשביקשה לרדת היחס נמשך. "צלצלתי בכפתור שמיועד לכך כדי שידע שאני צריכה לרדת וצריך לפתוח את הרמפה - כמובן שהוא לא הואיל בטובו לקום ולפתוח, ומישהו שהיה באוטובוס, שטען שהוא גם נהג של דן פתח את הרמפה בעצמו, תוך כדי שהוא מגונן על הנהג שהתנהג בצורה הזו. הנהג עצר את האוטובוס במרחק של כמטר מהמדרכה, מה שיצר שיפוע ממש חד ומסוכן, והרגשתי שאני כמעט נופלת. הוא אמור לעצור כמה שיותר קרוב למדרכה בשביל שהשיפוע הזה לא יהיה".

"נוסעי האוטובוס לא באו להגנתי בכלל, ההפך – הם ניסו להשתיק אותנו ואת המקרה והגנו על הנהג, אמרו שנעזוב אותו בשקט ושימשיך לנסוע", סיכמה. "שוק מטורף שבכלל לא ידעתי איך לעכל. כל הנסיעה הייתי קפואה ובהלם מכל המתרחש".

יוליה ציינה כי "בחיי לא נתקלתי במקרה כזה ונסעתי רוב חיי באוטובוסים. המקרה הזה כל כך חריג, כי יצא לי להכיר ולנסוע עם עוד נהגים של חברת דן פה בפתח תקווה, ובאמת כל מי שנתקלתי בו עד נהג זה היה אדיב ומסביר פנים, תמיד עם רצון אמיתי לעזור מכל הלב.  לא חשבתי שאפשר בכלל להתנהג ככה לאדם חסר ישע, זה נורא. מאז שהאירוע קרה אני לא מצליחה להירגע, המקרה כל הזמן רץ לי בראש ומול העיניים, הגוף רועד וכואב והתקפי החרדה לא מפסיקים לבוא. אני מרגישה מושפלת ושפשוט רמסו את הכבוד שלי. הנהג היה מאוד מאיים ואגרסיבי בהתנהגותו, מה שגרם לתסמיני הפוסט טראומה שלי לצוף שוב, עד שהייתי מאוזנת נפשית. הכל התרסק".

מחברת דן נמסר כי היא "רואה חשיבות רבה בהנגשת השירות לאנשים עם מוגבלות, ולכן מקפידה על מתן שירות נגיש ושוויוני לכל אדם, תוך השקעת משאבים רבים בביצוע התאמות הנגישות הנדרשות, לרבות באמצעות אוטובוסים נגישים ועריכת הדרכות עיוניות ומעשיות לנהגים. יובהר כי עם קבלת התלונה, הנהג זומן לבירור וכעת פרטי המקרה בבדיקה מעמיקה". עוד הוסיפה החברה: "אנו מתנצלים על אי הנעימות שנגרמה לנוסעת ועושים כל שביכולתנו כדי לברר את עובדות המקרה ולוודא שמקרים מהסוג הנטען לא יקרו".

תגיות:אוטובוסנכהכיסא גלגלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה