בריאות ותזונה

להוציא מהמזווה עכשיו: 7 המזונות הקטלניים ש'הורגים אתכם לאט'

טונה, מרגרינה, דבש גולמי ודגני בוקר: אלו 7 המזונות הקטלניים ביותר שגורמים לגופכם להזדקן מהר והורגים אתכם 'לאט'

אא

אוכל. ארבע אותיות בלבד אך עולם ומלואו מאחוריהן: חיינו נסובים סביב מה שאנחנו אוכלים, והאוכל פועל כ'דבק תרבותי' שמאחד בין כולנו, מקרב ויוצר רגעים 'משפחתיים' ונעימים. 

אבל, ויש כאן אבל גדול: האוכל שאנחנו אוכלים יכול בין רגע להפוך מ'אוהב' לאויב, ועלינו לזהות את הטריקים שלו עוד הרבה לפני שהוא מונח על שולחננו וגורם לנו לאבד שליטה. 

רבים מהמזונות היומיים שאנחנו צורכים מסתירים בתוכם כמה וכמה מאפיינים קטלניים שרוב האנשים פשוט מתעלמים מהם. מדוע? כי הרבה יותר נוח לצרוך את מה שרגילים אליו, מאשר לקבל החלטה ולעשות שינוי אמיתי. 

הכתבה הזו מיועדת לאלו שבכל זאת דבקים בציווי 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' וחשוב להם לא רק להכיר את ה'אויבים' שבמזון אלא גם להגיע לשינוי המיוחל מתוך שמחה ומתוך הידיעה שבכל רגע שבו לא הכנסתי מזיקים לגופי, אני מקיימת מצווה מהתורה. 

 

האויב הראשון שאתם חייבים 'להעיף' מהארון ומהתודעה שלכם: המרגרינה

אז בטח שאתם לא אוכלים מרגרינה בכפית. זה לא טעים. אבל האם אתם אוכלים בורקסים, עוגות קנויות עם קרם ועוד? מרגרינה היא האויב שלנו בשל אחוזי שומן טראנס גבוהים מאוד שהיא מכילה בתוכה, ששמם נקשר לא פעם למחלות לב, סתימת עורקים ועוד. וכן, גם כמות קטנה יכולה לגרום לנזק משמעותי, ובמיוחד בקרב אנשים שאינם בקו הבריאות. 

ראו הוזהרתם. 

 

האויב השני שאתם חייבים 'להעיף' מהארון ומהתודעה שלכם: משקאות מוגזים

נכון שזה נורא טעים לשתות משקה מוגז ביום קיץ חם, אבל משקאות מוגזים מכילים סוכר ברמה גבוהה (בדרך כלל מהסוג הגרוע ביותר כמו סוכר לבן) חומרי טעם וריח ותוספים נוספים שעלולים להיות קטלניים. 

מנסים לעשות דיאטה? גם מיצים ממותקים ואפילו מיצים טבעיים לא בריאים לכם, שכן כמות גבוהה של סוכרים לא נחוצים כמו פרוקטוז - מומרת על ידי הכבד שלכם לגלוקוז, ואז הגוף שלנו אוגר אותו כשומן. 

 

האויב השלישי שאתם חייבים 'להעיף' מהארון ומהתודעה שלכם: לחם לבן

סיבים תזונתיים הם חומר שהגוף שלנו זקוק לו וכך גם חלבונים, אבל הלחם הלבן הוא סתם 'פחמימה ריקה' שלא נותנת לגוף שלנו כלום חוץ מתחושת רעב לעוד פרוסת לחם. למה זה קורה? כי הוא דל בסיבים תזונתיים שגורמים לתחושת שובע, ודל בחלבונים. 

בנוסף לכך, לחם לבן יכול לגרום לעודף של אינסולין במערכת, ולשחרור הורמונים שלא אמורים להיות פעילים ברציפות, בגופו של אדם בריא. 

 

האויב הרביעי שאתם חייבים 'להעיף' מהארון ומהתודעה שלכם: דבש גולמי

נכון שזה נורא טעים להוסיף דבש לתה? אז זהו, שגם כאן צריכים להיזהר ממלכודת הדבש, תרתי משמע. 

דבש גולמי לרוב לא עובר את תהליך הפסטור שבו נהרגים רעלים מזיקים. כתוצאה מכך, הוא מכיל חומר בשם גריאנוטוקסין - רעלן שעלול לגרום לסחרחורת, חולשה, הזעת יתר ובחילות. 

 

האויב החמישי שאתם חייבים 'להעיף' מהארון ומהתודעה שלכם: טונה משימורים

צריכת טונה לא תמיד הייתה בעייתית כמו היום, הודות לזיהומים קשים באוקיינוסים שנגרמים על ידי ספינות, מי שפכים ועוד. 

החיסרון הגדול של הטונה הוא שהיא נוטה לספוג כמויות גדולות של כספית, שברגע היא 'מעובדת' על ידי הגוף שלנו, היא עוברת דרך הכליות או לרקמות רכות כמו המוח שלנו, ועושה שם שמות. 

זו הסיבה שכולנו צריכים לשלוט במינוני טונה, ועדיף לצרוך אותה כמה שפחות ועד בכלל. 

 

האויב השישי שאתם חייבים 'להעיף' מהארון ומהתודעה שלכם: קבב, המבורגר ובשרים מעובדים

ברשימה השחורה הזו תמצאו נקניק, נקניקיות, בשרים מעושנים, קבב, המבורגר וכל בשר שעבר תהליך של עיבוד על ידי המלחה, שימור, ייבוש או עישון. 

אם חשקה נפשכם בכל אלו, תכינו לבד. 

בשר מעובד הוא החולה רעה של התזונה המהירה, ושמו נקשר במחלות רבות כולל לחץ דם גבוה ומחלות לב. בבשר המעובד לרוב תמצאו גם חומרים מסרטנים כמו הניטרוזמינים, ולכן שומר נפשו (וגופו) - ירחק. 

 

האויב השביעי שאתם חייבים 'להעיף' מהארון ומהתודעה שלכם: דגני בוקר 

בתרבות האמריקנית הבוקר הוא לא בוקר אמיתי בלי דגני בוקר, אלא שאם אנחנו רוצים לשמור על הבריאות שלנו ועל בריאות ילדינו, גם כאן אנחנו צריכים לפקוח עיניים ולא 'להעתיק' את כל מה שהאמריקאים עושים. 

אחד המאכלים הכי אהובים על ילדים הוא דגני הבוקר, אבל רוב האנשים פשוט לא יודעים שמוצרים כאלה עמוסים באורגניזמים שמהונדסים גנטית, ומשפיעים לרעה על מערכת החיסון שלנו.

הערה חשובה: כתבה זו הובאה אל עיניכם כמידע בלבד, ואינה מתיימרת להחליף ייעוץ רפואי מוסמך. 

תגיות:מזונותסכנהמזווה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה