מעניין

האמת מאחורי הצ'יפס של מקדונלד'ס בארה"ב נחשפת

האם הצ'יפס של מקדונלד'ס באמת מתאים לצמחוניים? סרטון שצבר מעל ל- 15 מיליון צפיות חשף את הסיבה האמיתית לטעם השונה של הצ'יפס של הרשת האמריקאית

אילוסטרציה אילוסטרציה
אא

משתמש רשת הטיקטוק, ג'ורדן האולט בן ה-26, טוען שהוא יודע את הסודות של רשתות האוכל המהיר הגדולות, וחשף את האמת המטרידה מאחורי הצ'יפס של הרשת הפופולרית מקדונלד'ס.

בסרטון קצר הוא סיפר שטעם הצ'יפס של הרשת שונה מרשתות אחרות בגלל מרכיב סודי: "רשת מקדונלד'ס מכינה את הצ'יפס שלה עם טעמי בקר טבעיים שמעורבבים בשמן הצמחי שלהם", הסביר ג'ורדן מסן דייגו בסרטון ששיתף ברשת, שצבר עד כה למעלה מ-15 מיליון צפיות.

ג'ורדן הוסיף כי "טעם הבקר הטבעי" מופיע כמרכיב בתפריט המקוון של הרשת בארה"ב, אך במקומות אחרים בעולם, כמו אירופה, קנדה, אוסטרליה וישראל, מטגנים את הצ'יפס עם שמן רגיל. "אז אם אתם צמחוניים, אתם יכולים לאכול בשקט את הצ'יפס במקומות האלה", הוא הוסיף.

ג'ורדן סיפר לתקשורת המקומית כי כשגילה לראשונה על טעם הבקר, הוא חשב שזה יהיה מידע מועיל לאנשים עם בעיות תזונתיות ולכן צילם את הסרטון הוויראלי.

באתר האינטרנט של הרשת, מקדונלד'ס מסבירה: "כאשר העובדים שלנו מטגנים חלקית את תפוחי האדמה החתוכים, הם משתמשים בתערובת שמנים המכילה טעם בקר".

על פי דיווח של אתר "איטר" בשנת 2015, טעם בקר טבעי לא מגיע מבשר בקר בהכרח. "לפני זמן רב תעשיית המזון בחנה את המחיר של בשר בקר ואמרה: 'אם אנחנו רוצים לשים אותו באטריות ראמן או רוטב, אנחנו לא יכולים להפיק טעם ולזרוק את הבקר - זה יקר מדי'", אמר כימאי המזון גארי ריינצ'יוס, שהסביר כי "תבלין בקר טבעי" עשוי מחומצות אמינו, כמה סוכרים נפוצים, חומצת לימון וכמה תוספי לחות. בחימום "מתקבל לנו טעם בשרי" שעשוי להיות למעשה צמחוני.

הסרטון זכה לשלל תגובות, בעיקר מאנשים צמחוניים שחששו לאכול את הצ'יפס האהוב עליהם שוב. ג'ורדן ביקש את תגובת הרשת לסרטון אך טרם קיבל תשובה.

תגיות:מזון מהירצ'יפסמקדונלדס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה