חדשות בארץ

מגעים מתקדמים לפשרה בסוגיית הרפורמה המשפטית

בעוד יומיים ייבחרו בכנסת הנציגים לוועדה לבחירת שופטים, והשיחות בין הקואליציה לאופוזיציה נמשכות. פשרה אפשרית: דרעי ישוב לשולחן הממשלה, וחלק מסעיפי הרפורמה יבוטלו או יגובשו בהסכמה

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

בעוד יומיים ייערכו הבחירות החשאיות שתקבענה מי יהיו נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. היום (שני) הביעו גורמים המעורבים במשא ומתן בין הקואליציה לאופוזיציה אופטימיות להשגת פשרה, שתהיה מקובלת על שני הצדדים.

פשרה זו עשויה לכלול את ההסכמה לאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לחזור אל שולחן הממשלה וביצוע שינויים בחלק מסעיפי הרפורמה המוצעת על ידי הקואליציה.

במסגרת הפשרה ישנה הצעה לחוקק שינוי בחוק היועמ"שים, בנוסף לצמצום של עילת הסבירות, וזאת בתמורה להקפאה ממושכת בשינויים בדרך שבה נבחרים שופטים בישראל, שהיא הסוגייה המרכזית בבסיס הרפורמה.

שר המשפטים יריב לוין מתנגד לכך וחושש שאם פשרה זו תתקבל, הרפורמה תאבד מכוחה. בהתנגדותו להסכמות על הבסיס המוצע, לוין מיישר קו עם שרי האוצר והביטחון הלאומי, בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

בן גביר התייחס לדיווחים על פשרה אפשרית והעביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני שומע את ההצהרות והתדרוכים על מה שהולך לקרות בבית הנשיא ואומר בצורה ברורה, אין לנו מנדט לעשות 'פייק רפורמה'. אין לנו מנדט שימסמסו אותה. ציבור הימין רוצה רפורמה משפטית, נכון שבהידברות, אבל אסור לנו לאכזב את הבוחרים שלנו".

גם סמוטריץ' הבהיר כי הוא מצפה להתקדמות בחקיקת הרפורמה המשפטית: "רוב מוחלט של הציבור מבין שצריכים לעבור תיקונים במערכת המשפט. נכנסנו להידברות בבית הנשיא עם ידיים נקיות, מתוך רצון לנסות להגיע להבנות. עד כה לא נראה שהצד השני הגיע לשם עם אותן מטרות. יש להם רצון למוסס ולהפיל את הממשלה. הרפורמה המשפטית תתקדם, נקודה. אם אתם רוצים להגיע להסכמות אתם מוזמנים, אבל אל תפריעו לנו".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, לא נשמע היום כמי שצופה הסכמה, אך גם לא שלל שניתן יהיה להתקדם ולהגיע לסיכומים לפני יום רביעי. בפתח ישיבת סיעתו אמר: "אני שומע כל הזמן על נוסחאות ו'דילים', אבל יש נוסחה אחת פשוטה כדי שנמשיך בהידברות, לבחור נציג קואליציה ואת נציגת האופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים. המחנה הממלכתי לא תהסס להגיע להסכמות אם הן יעמדו בעקרונות שהצבנו".

תגיות:הוועדה לבחירת שופטיםהרפורמה המשפטית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה