חדשות בארץ

יידוי אבנים בכבישי הנגב: 5 נאשמים בניסיון לפגוע ביהודים

הנאשמים, תושבי הפזורה הבדואית "אבו מאדי", פעלו בכביש 25 שבנגב. המניע למעשים הינו נקמה על פעילות אכיפה של כוחות הביטחון למול מתפרעים במסגד אלאקצא

אילוסטרציה (צילום: Issam Rimawi / Flash90)אילוסטרציה (צילום: Issam Rimawi / Flash90)
אא

כתב אישום הוגש היום (ראשון) בבית משפט השלום בבאר שבע נגד חמישה תושבי הפזורה הבדואית שבנגב, הנאשמים כי יידו אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בכבישי הנגב, על רקע לאומני וממניע גזעני תוך סיכון חיי אדם.

החמישה נעצרו בחודש שעבר בתום חקירה שהתנהלה בשיתוף פעולה של המשטרה ושירות הביטחון הכללי. חמשת העצורים הינם אזרחים ישראלים תושבי הפזורה הבדואית "אבו מאדי", הצמודה לכביש 25 ולעיר באר שבע.

ממצאי החקירה העלו כי הצעירים שנעצרו היו מעורבים במספר אירועים של יידוי אבנים לעבר רכבים פרטיים, שחלפו על פני כביש 25 באזור צומת אבו תלול, בדרכם לבאר שבע. עוד עלה כי יידוי האבנים נעשה לאחר תצפית לעבר כלי הרכב, וזיהוי שהנוסעים הם יהודים.

כתוצאה ממעשיהם, באורח נס, נגרם נזק בעיקר לרכבים ונפצעו שני אזרחים באופן קל, בהם אישה הרה.

בחקירה התברר כי המניע למעשים הינו נקמה על רקע פרסומים שקריים ברשתות חברתיות, אודות פעילות אכיפה של כוחות הביטחון למול מתפללים במסגד אלאקצא במהלך חודש רמאדן האחרון.

כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה, חבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ושיבוש מהלכי משפט. לשלושה מהצעירים מיוחסות גם עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה ותקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעי.

כתב אישום נוסף בגין עבירות זהות הוגש בבית משפט השלום בירושלים נגד ארבעה נערים כבני 15-13, שיידו אבנים לעבר רכב הסעות ורכבים פרטיים, בשכונת ראס אל עמוד בירושלים.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים ביצוע עבירות של יידוי אבן לעבר כלי תחבורה וחבלה במזיד בצוותא ממניע גזעני.

תגיות:יידוי אבניםבדואיםכתב אישום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה