חדשות בעולם

מנהיג איראן: "אם נרצה לפתח נשק גרעיני המערב לא יוכל למנוע זאת מאיתנו"

עלי ח'אמנאי ביקר בתערוכת "הישגי הגרעין" של איראן, והבהיר שמדינתו לא תסכים לכל פגיעה בתעשיית הגרעין שלה. ראש הארגון לאנרגיה אטומית באיראן הוסיף: "נסכים להקטין את העשרת האורניום בתמורה להסרת הסנקציות"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מנהיג איראן עלי ח'אמנאי התייחס היום (ראשון) לחתימה אפשרית על הסכם גרעין עם המערב אך הבהיר כי תוכנית הגרעין האיראנית לא תיעצר.

ח'אמנאי חזר למעשה על דברים שאמר לפני שנתיים, אז התחייב כי מדינתנו לא תפתח נשק גרעיני, אלא שהיום הוא שלח מסר חד יותר למערב ואמר: "אם נחליט ונרצה לפתח נשק גרעיני המערב לא יוכל למנוע זאת מאיתנו, כפי שלא הצליח למנוע מאיתנו את כל ההתקדמות שלנו בתחום הגרעין עד כה. ארגון האנרגיה האטומית של איראן לא צריך להיכנע לדרישות ותכתיבים בריוניים. אם איראן כן הייתה מעוניינת להשיג נשק שכזה, הם לא היו יכולים לעצור את זה".

סוכנות הידיעות האיראנית דיווחה כי ח'אמנאי דיבר בעת ביקור בתערוכת "הישגי הגרעין" של איראן יחד מוחמד אסלאמי, ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית. אסלאמי התייחס לטענות שאיראן מעלה את רמת העשרת האורניום ואמר: "נסכים להקטין את העשרת האורניום בתמורה להסרת הסנקציות".

הדיווחים באיראן הדגישו שהמדינה תשתף פעולה עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, וכי המשא ומתן מול ארצות הברית בנוגע להסכם הגרעין נערך בתיווכן של עומאן וקטאר.

בתגובה לדבריו של המנהיג האראני, שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס, הצהיר היום "כמו שהנשיא ג'ו ביידן הדגיש, לא ניתן לאיראן לפתח נשק גרעיני".

תגיות:איראןנשק גרעיני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה