סלבס בהתחזקות

אביב אלוש חוגג יום הולדת ונותן לכם טיפ: כך תינצלו משקרים

השחקן חגג השבוע יום הולדת 41. הפרשה בה הוא נולד היא פרשת בשלח, ועל כך הוא כתב טור מיוחד לעוקביו. וגם: מה התפקיד האמיתי של הציצית בחיינו?

  • כ"ב סיון התשפ"ג
(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

"לפני הכניסה לארץ ישראל עם ישראל מבקש ממשה ללכת לראות במה מדובר (לבדוק את הסחורה), למרות חוסר האמונה והפקפוק בזה שארץ ישראל היא הדבר הכי טוב שיש. משה רבנו שולח 12 אנשים לתור את הארץ", כותב השחקן אביב אלוש, שחוגג השבוע את יום הולדתו ה-41. אלוש ציין כי הפרשה בה הוא נולד היא בשלח.

"התוצאה היתה שעשרה מהם (נשיאי השבטים) הוציאו דיבה על הארץ ואמרו שאנחנו לא יכולים לעלות אליה", המשיך. "הם הורידו לעם את כל האוויר והאמונה והובילו אותם למחאה והפגנה אלימה כלפי משה ואהרון, יהושע בן נון וכלב בן יפונה - שני המרגלים שדיברו טוב על הארץ. על המעשה הזה שקרה בט' באב קיבלנו חתיכת תוצאה רצינית: 40 שנה במדבר".

אז מה הסיפור ואיך זה קשור אלינו? "שְׁלַח לְךָ אֲנָשִׁים וְיָתֻרוּ אֶת אֶרֶץ כְּנַעַן אֲשֶׁר אֲנִי נֹתֵן לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל", כותב אלוש. "וְיָתֻרוּ - איך? בעיניים שלהם. הכל תלוי באיך אנחנו מסתכלים על המציאות. אנחנו בוחרים לראות אותה כטובה או לא טובה וכשאנחנו פוגשים את הלא טוב - האם יש בנו הכוח לחפש שם טוב או להאמין שגם זה לטובה? הפגם של עשרת הנשיאים היה בראיה שלהם ואח"כ גם בדיבור. הם לא הצליחו לראות את הטוב ולמה? כי הם לא קשרו את עצמם לתורה באמונה. כשאין 'קשר' יש 'שקר". בלי עבר אין עתיד. התפקיד שלהם היה להתיר את השקר שיש בארץ כנען ( וְיָתֻרוּ / וְיַתִרֻוּ ) ולהוציא משם רק את הטוב, אבל בלי ה"קשר" והחיבור ל-22 אותיות התורה זה בלתי אפשרי".

"לכן", הוא מסכם, "וְיָתֻרוּ = 622, קשר = 600 ועוד 22 אותיות התורה. עשרת הנשיאים נפלו בשקר ולא הצליחו להתיר אותו לכן לא היה אכפת להם 'לוותר' על הארץ. אז הם 'וִיתְּרוּ'. שני האחרים כלב משבט יהודה והושע משבט אפרים (יוסף) כן הצליחו, בזכות הקשר לתורה. הושע קיבל את הכוח הזה ישירות ממשה רבנו שהוסיף לו את האות י' לשם וקרא שמו יהושע, רגע לפני שיצאו. כלב הלך ישירות לחברון ומערת המכפלה כדי להתפלל אצל האבות. הוא הבין שהוא חייב חיבור ו'קשר' חזק כדי להצליח במשימה".

אלוש מסביר כי הדבר המדהים הוא שבסוף הפרשה מופיעה פרשת ציצית. ציצית בגימטריה = 600 = קשר. "וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם אֹתוֹ וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְו‍ֹת ה' וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְלֹא תָתֻרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם", מדגיש אלוש את המשפט המוכר ומסביר ש"הפתרון שאנחנו מקבלים גם בימינו כדי להינצל מהשקר שמתעתע בנו הוא ה'קשר'. הקשר לתורה לעצמנו ולסיפור שלנו וזה בדיוק התפקיד של הציצית - להזכיר לעצמנו מי אנחנו ומה אנחנו עושים פה ושיש לנו 'קשר' ישיר לאדמה הזו, לתורה הזו ולעם הזה. הכי חשוב - יש לנו את הכוח להתיר את כל השקרים".

תגיות:אביב אלושיום הולדת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה