חדשות בעולם

"נס בלתי נתפס": 4 ילדים, בהם תינוק בן שנה, שרדו 40 יום בג'ונגל של אמזונס

40 ימי חיפושים בג'ונגל של אמזונס הסתיימו בנס גדול: 4 ילדים, שאמם נהרגה בהתרסקות המטוס בו טסו, שרדו ונמצאו בחיים. "נס נס נס, מצאנו את הילדים", הכריז נשיא קולומביה

  • כ"ב סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ארבעה ילדים קטנים נמצאו אתמול (שבת) בחיים, לאחר 40 יום בהם שרדו בג'ונגלים של אמזונס. נשיא קולומביה גוסטבו פטרו הגדיר את מציאת הילדים כ"נס שייכנס להיסטוריה", ואמר כי "הלמידה שלהם ממשפחות ילידים והלמידה שלהם לחיות בג'ונגל הצילה אותם".

עוד הוסיף הנשיא: "אושר למדינה כולה. ארבעת הילדים שנעלמו לפני 40 ימים בג'ונגל הקולומביאני נמצאו בחיים. מצאנו את הילדים! נס, נס, נס. הם חלשים, בואו ניתן לרופאים לעשות את הבדיקות שלהם. הם ילדי הג'ונגל ועכשיו הם הילדים של קולומביה. שמחה לכל המדינה", הוסיף. הילדים אותרו כשהם כחושים וחלשים, ופונו מהג'ונגל במסוקים צבאיים לבירת קולומביה - בוגוטה, כדי לקבל טיפול רפואי. ארבעה חובשים, בהם רופא ילדים ורופא יילודים, העניקו לילדים טיפול ראשוני על סיפון המטוס.

הילדים, 3 בנות ובן אחד, בגילאים 13,9,4 ושנה נעלמו בעקבות תאונת מטוס שהרגה את אמם, את הטייס ואדם נוסף.

לאחר ההתרסקות נמצאו גופות ההרוגים בשטח, אך הילדים לא אותרו. קולומביה פתחה בחיפושים נרחבים בהשתתפות כ-200 חיילים ו-70 קולומביאנים ילידים שמכירים את האזור, והמשימה למציאתם של הילדים קיבלה את השם "מבצע תקווה".

על פי ההערכות הילדים הצליחו לשרוד באמצעות אוכל שנזרק אליהם ממסוקים, ולאחר שהבת הגדולה בת ה-13 למדה לצוד. האזור בו שהו הילדים, ידוע כאזור מסוכן בו שורצים יגוארים, נחשים מסוכנים ועוד חיות אחרות, מה שהגביר את החששות בקרב עשרות המחפשים שלא ימצאו את הילדים בחיים.

במשך שבועות, החיפוש העלה רק רמזים, כולל עקבות, חיתול מלוכלך ובקבוק. בני המשפחה אמרו שלילד הבכור היה קצת ניסיון ביער, אבל התקוות דעכו ככל שהשבועות חלפו. בשלב מסוים במהלך החוויה הקשה שלהם, הם נאלצו להגן על עצמם מפני חיות.

מחשש שהילדים ישוטטו לבדם בג'ונגל ויתרחקו מאתר ההתרסקות, חיל האוויר הקולומביאני פיזר ברחבי הג'ונגל 10,000 עלונים עם הנחיות בספרדית, ובשפת הקהילה הילידית של הילדים, וביקש מהם להישאר במקומם. בעלונים היו טיפים להישרדות. בנוסף הצניחו מסוקי חיל האוויר בקבוקי מים וחבילות מזון שיאפשרו לילדים לשרוד תקופה ממושכת.

תגיות:ג'ונגלהישרדותאמזונס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה