חדשות בארץ

הייתם מאמינים? גרמניה קונה מישראל טילים כדי להגן על עצמה

הגרמנים רוצים לרכוש את טילי החץ מישראל, כדי שיוכלו להתגונן במקרה של מתקפה עליהם. בימים הקרובים, יועברו 600 מיליון יורו כ"דמי רצינות" לישראל

  • כ"ב סיון התשפ"ג
(צילום: חיים צח / לע"מ )(צילום: חיים צח / לע"מ )
אא

בשנות ה-40' של המאה הקודמת, ואולי אפילו עשור אחריה, זאת הייתה נראית עסקה דמיונית: גרמניה מתכננת לרכוש טילי "חץ" מישראל כדי להגן על עצמה.

בהתאם להסכם בין המדינות, הגרמנים רוצים להעביר "דמי רצינות" של 600 מיליון יורו בימים הקרובים כדי שהתעשייה האווירית של ישראל תתחיל לייצר את הטילים עד סוף 2025. העסקה הזאת כפופה לאישור של האמריקאים, אך היא אמורה לקבל אור ירוק בהמשך.

גרמניה החליטה לבחור בטיל ה"חץ" הישראלי מבין כמה אפשרויות. היא מאמינה כי מערכת היירוט שלנו היא הטובה ביותר בשוק ולכן היא העדיפה אותה על פני המערכת האמריקאית ת'אד.

טילי "חץ 3" נחשבים למערכת ההגנה הטובה ביותר בעולם. הם מסוגלים ליירט טילים מחוץ לאטמוספירה ויכולה להתמודד גם עם נשק גרעיני. כעת, אם העסקה אכן תקבל אישור ותושלם, זאת תהיה העסקה הגדולה ביותר של ישראל אי פעם.

מאז השואה, וככל שהשנים התקדמו, גרמניה החלה לעשות עסקים עם ישראל ואפילו ללמוד ממנה. כעת, היא רוכשת טילים ממנה במטרה להגן על אזרחיה ממתקפות. כעת, ישראל תסייע לה ותכניס לא מעט כסף.

תגיות:טיליםישראלגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה