סלבס בהתחזקות

הזמר קובי פרץ: "זאת השליחות האמיתית שלשמה אנחנו כאן"

הזמר כתב פוסט מרגש וחיבר את פרשת השבוע לעידן של היום. הוא הסביר כי המטרה היא "להחדיר את אור הקדושה הרוחני לחיים. כל אחד מאיתנו הוא 'שליח' להוריד ולחבר לחייו הגשמיים את הרוחני, האלוקי"

  • כ"ב סיון התשפ"ג
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

"האם ישנו גשר המחבר את עולמנו הפנימי הרוחני עם המציאות הפיזית אליה נולדנו? במילים פשוטות - היש גשר בין הרוחני לגשמי?". כך שאל הזמר קובי פרץ את עוקביו בפוסט שפרסם לקראת פרשת שלח.

"על הגשר הזה מספרת פרשתנו, העוסקת ברובה בשליחות", הוא מסביר. "אותה שליחות שבה משה רבינו שולח את 12 ראשי השבטים לתור ולרגל את הארץ: 'וישלח אתם משה לתור את ארץ כנען ויאמר אליהם... וראיתם את הארץ מה היא... הטובה היא אם רעה'", הוא כותב. "וכפי שהם סיפרו: 'אפס כי עז העם הישב בארץ והערים בצרות גדלת מאד וגם ילדי הענק ראינו שם'".

"בחסידות ובקבלה מוסבר שדרגתם הרוחנית של המרגלים, כמו כלל דור המדבר, הייתה גבוהה מאוד", הוא מפרש. "הם היו 'דור דעה', דור עם השגות רוחניות גבוהות, שחווה אותות ומופתים כבירים על כל צעד. אפילו את צרכיהם הגשמיים הם קיבלו בנס. אכלו מן שירד להם מהשמים, שתו מים מבארה של מרים, ובגדים שגדלו יחד איתם. וזה היה פחדם, הפחד האמיתי, לרדת לארציות, לגשמיות. הם חששו שההתעסקות בארציות תפיל אותם ותמוסס כל חלק רוחני. זוהי 'ארץ אכלת יושביה' - היא "תאכל" אותנו, ולא תשאיר זכר מהרוחניות שבנו".

פרץ מסביר כי את התשובה לפחדם, הם קיבלו מיהושע וכלב שאמרו 'טובה הארץ מאד מאד' – "אדרבא, דווקא בירידה לארציות יש יתרון על רוחניות צרופה. דווקא כך מתממשת לה התכלית האלוקית, לחבר את הרוחני לגשמי", כתב. "להחדיר את אור הקדושה הרוחני, לחיים. חברים, כשמפעמת בנו 'תודעת השליחות' שלשמה אנו כאן, אנו לא מפחדים. כל אחד מאיתנו הוא 'שליח' להוריד ולחבר לחייו הגשמיים, את הרוחני האלוקי!".

תגיות:קובי פרץסלבס בהתחזקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה