חדשות בארץ

ארה"ב: סנקציות על רשת שמסייעת בפיתוח הטילים הבליסטיים של איראן

מחלקת האוצר בארצות הברית הודיעה כי הרשת, בה חברות מסין ואיראן, ביצעה עסקאות וסייעה לגורמים מרכזיים בתוכנית פיתוח הטילים. משמרות המהפכה השיקו היום טיל בליסטי עם טווח של 1,400 קילומטרים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחלקת האוצר של ממשלת ארה"ב הודיעה היום (שלישי) על הטלת סנקציות כלכליות על גורמים המעורבים ברשת שמסייעת לתוכניות פיתוח הטילים הבליסטיים של איראן. הסנקציות הוטלו על אישים וקבוצות באיראן, סין והונג קונג. האמריקאים ציינו כי הרשת ביצעה עסקאות וסייעה לגורמים שעסקו בפיתוח הטילים להשיג טכנולוגיה חדשה.

מוקדם יותר היום השיקו האיראנים טיל בליסטי היפרסוני חדש, בעל יכולות טקטיות מדאיגות. הטיל בעל יכולת להגיע למהירויות גבוהות מאוד, ואף לבצע תמרונים שונים בתוך ומחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ, על מנת להתגבר על כל מערכות ההגנה האווירית.

טווח הטיל, שנקרא "פתאח", הוא 1,400 ק"מ ומהירותו לפני הפגיעה במטרה היא 13 עד 15 מאך. הטיל הושק באירוע בו השתתפו נשיא איראן ומפקדים בכירים במשמרות המהפכה. בימים האחרונים דיווחו כלי התקשורת באיראן על הצגתו של טיל חדש, שלטענתם "יהיה מסוגל לחמוק ממערכות ההגנה של האויב ולהשמידן".

טילים היפרסוניים יכולים לשאת ראש נפץ גרעיני, והמהירויות אליהן הם מגיעים מהווים יתרון תאורטי משמעותי ביותר על הצד הנפגע. מדינה או ארגון המחזיקים בטילים כאלו יכולים למחות בסיסים של האויב, במרחק אלפי קילומטרים, תוך דקות ספורות.

לפני מספר שבועות חשפה איראן טיל בליסטי בשם 'ח'ורמשהר', שלטענתה מסוגל להגיע לטווח של כ-2,000 ק"מ, ויכול לפגוע בכל נקודה בשטח ישראל. על פי הדיווחים, הטיל מסוגל לשאת ראש נפץ במשקל של 1.5 טון.

תגיות:איראןסנקציותטיל בליסטיארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה