חדשות בארץ

מפת החלוקה באוניברסיטת בן גוריון: מבקרים קיבלו מפת ישראל ללא איו"ש ורמת הגולן

צוות אוניברסיטת בן גוריון חילק למבקרים במוסד מפה המבוססת על שטחי 67. תנועת "אם תרצו": "הגיע הזמן שהנהלת האוניברסיטה תעשה שיעור בהיסטוריה". באוניברסיטה השיבו שמדובר בטעות אנוש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קבוצת מבקרים שסיירה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע קיבלה מפה רשמית המחולקת בידי צוות האוניברסיטה ובה מדינת ישראל אינה כוללת את שטחי רמת הגולן, יהודה ושומרון ומזרח ירושלים. כך דווח היום (שלישי) בחדשות N12.

מדובר במפה המציגה את גבולות מדינת ישראל כפי שנקבעו בהסכמי שביתת הנשק ב-1949 (הקו הירוק), ומבוססת על מפה אמריקאית ישנה.

שי רוזנגרטן, מתנועת אם תרצו, פנה לראשי האוניברסיטה ודרש להפסיק את חלוקת המפה המוטעית: "באוניברסיטה שכחו שכבר לפני למעלה מ-50 שנה שוחררו שטחי יהודה, שומרון והגולן, ואוחדה ירושלים. מאז אפילו ארה"ב הכירה בריבונות ישראלית על הגולן וירושלים, אבל באקדמיה הישראלית מוסיפים להתעקש ולשקף לסטודנטים את הגבולות המסוכנים של שנת 67'. הגיע הזמן שהנהלת האוניברסיטה תעשה שיעור בהיסטוריה ותפסיק לעודד נסיגות באמצע הקמפוס".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה: "מדובר בפלייר שהופק על ידי אחת היחידות באוניברסיטה לפני מספר שנים, תוך שימוש במפה אמריקאית שגויה. מקור השימוש במפה הוא בטעות אנוש ולא בכוונת מכוון. הפקנו ממקרה זה לקחים. נוודא ככל שנוכל שלא יעשה שימוש במפות אלו".

תגיות:אוניברסיטת בן גוריוןמפת החלוקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה