חדשות בארץ

בחורי ישיבה הותקפו על ידי ערבי סמוך לחברון – ונלקחו למעצר

בית המשפט המחוזי שחרר ללא כל תנאי שני בחורי ישיבה, שהגישו תלונה במשטרה על תקיפה בידי ערבי סמוך לחברון ומצאו עצמם עצורים. עו"ד נתי רום מארגון חוננו: "ימ"ר ש"י שוב בוחר לשבש חקירה"

  • י"ז סיון התשפ"ג
(צילום: Wisam Hashlamoun / Flash90)(צילום: Wisam Hashlamoun / Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה על שחרורם ללא תנאים של שני בחורי ישיבה, שהותקפו על ידי ערבי סמוך לחברון, הזמינו את המשטרה ומצאו עצמם עצורים.

שופט בית המשפט המחוזי, אילן סלע, קיבל את הערר של ארגון חוננו, תוך שהוא מציין כי כבר עם הגעת המשטרה לאירוע, כאשר בחורי הישיבה הם שהזמינו אותה, השוטרים התייחסו אליהם כחשודים.

האירוע החל כאשר שני הבחורים עשו את דרכם לכיוון הישיבה בחברון, ובאמצע הנסיעה עצרו בצד הדרך. ערבי שחלף במקום החל לקלל אותם ולאיים עליהם. הם לא השיבו והמשיכו בנסיעתם. בשלב זה הערבי נסע לאחור, ניגח את רכבם, יצא מרכבו והחל ליידות אבנים לעברם. היהודים התקשרו בבהילות למוקד 100 של המשטרה, ודיווחו על התקיפה תוך שהם נמלטים מהמקום.

בהמשך פנו השניים לתחנת המשטרה בחברון על מנת להגיש תלונה על האירוע. לאחר הגשת התלונה הועבר תיק החקירה מתחנת חברון לשוטרי ימ"ר ש"י, שהתייחסו לאירוע כתקיפה על רקע לאומני מצדם של היהודים. השוטרים ביקשו מהמתלוננים להגיע לתחנה לצורך מתן עדות נוספת, וכאשר עשו את דרכם אליה בשנית הם נעצרו על ידי שוטרי ימ"ר ש"י ונלקחו למעצר.

בבית משפט השלום ביקשו אנשי ימ"ר ש"י להאריך את מעצרם של שני בחורי הישיבה בשישה ימים, אולם השופט דחה את בקשתם והורה על שחרורם של השניים למעצר בית, לאחר שקיבל את טענותיו של עו"ד נתי רום מארגון חוננו. המשטרה הגישה ערר לבית המשפט המחוזי על השחרור למעצר בית, ומנגד הגיש עו"ד דניאל שמשילשווילי מארגון חוננו ערר נגדי וביקש לשחררם ללא כל תנאי.

בדיון בבית המשפט המחוזי קיבל השופט סלע את כל טענותיו של עו"ד שמשילשווילי, והורה לשחרר את הבחורים ממעצר ללא תנאים תוך מתיחת ביקורת על ימ"ר ש"י. בין השאר, ציין השופט, כאמור, את העובדה שהשוטרים, כבר עם הגעתם לאירוע, התייחסו למתלוננים כחשודים. הוא הוסיף כי בחומר החקירה אין כל חומר באשר לפעולות השוטרים בדבר התלונה שהגישו היהודים על תקיפתם, וכי המשטרה לא ביצעה פעולות חקירה בעניין.

עו"ד שימשילשווילי בירך על החלטת בית המשפט: "לא בכל יום זוכים לראות עצורים בתיק של ימ"ר משוחררים מאזיקים בו במקום ובאולם של בית המשפט המחוזי. כולי תקווה, כי בהמשך להחלטת בית המשפט הברורה והנחרצת יופקו הלקחים במשטרה, ויבינו שלחקירה חד-צדדית יש מחיר".

"המקרה שהתרחש אמור להדיר שינה מעיני כל מי שחפץ בחיים. אירוע של פיגוע כלפי צעירים הופך במהרה למעצרם בחשדות חמורים, שאלמלא תשומת ליבו של בית המשפט הנכבד יכול היה להתפתח לממדים אדירים ולסיפור מזעזע נוסף של חוסר צדק משווע. שמח שנפלה בחלקי הזכות לסייע בשחרור הצעירים, אשר את חירותם ביקשו לשלול על לא עוול בכפם".

עו"ד רום הוסיף: "לצערנו הרב שוב בוחר ימ"ר ש"י לשבש חקירה, מושך אליו תיק חקירה של יהודים שהותקפו על ידי ערבי, ובזמן שבאו להעיד על תקיפתם עוצר אותם ומתייחס אליהם כחשודים במקום להתייחס אליהם כקורבנות עבירה. ימ"ר ש"י הודה כי הוא לא חקר כלל את החשדות לפגיעה ביהודים, לא בדק כלל את גרסתם של היהודים לאירוע למרות שרכבם נפגע ולמרות שיחתם בזמן אמת למוקד המשטרה. אנו שמחים כי בית המשפט קיבל את טענותינו ושחרר אותם ללא תנאים. יש להצר על כך כי במשטרת ישראל קיימת יחידה גזענית הפועלת אך ורק כנגד יהודים, חוטאת לאמת ומשבשת חקירה כתוצאה מכך".

תגיות:משטרת ישראלחברוןארגון חוננוימ"ר ש"י

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה