ונשמרתם

אכלה גלידה פרווה שהכילה חלב: "אני עומדת למות"

נערה שסובלת מאלרגיה לחלב רכשה גלידה עם סימון "פרווה", אך לאחר מכן התברר שהוא מכיל חלב. אביה זעם: "איפה הערך לחיי אדם?". משרד הבריאות פרסם אזהרה, וחברת הגלידות סגרה זמנית את המפעל

  • י"ז סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נערה בת 16 שסובלת מאלרגיה חמורה למוצרי חלב, אכלה ביום שישי האחרון גלידה שוקולד של חברת "גלידות עדן" עם הסימון "פרווה". היא קיבלה התקף אנאפילקטי. הנערה, תושבת צור יצחק בשם דפנה ויינרוך, רכשה את הגלידה בחנות ליד היישוב ואחרי כמה דקות ספורות החלה לחוש ברע. רגעים אחר שטעמה מהגלידה היא הסבירה להוריה "אני לא נושמת, עומדת למות". במפעל ביצעו ריקול לכל המוצרים והפסיקו את הפעילות.

משרד הבריאות הוציא הודעה שמזהירה את הציבור מרכישת המוצרים של החברה. אביה של הנערה סיפר לחדשות 12 כי זו לא הפעם הראשונה שבתו מפתחת תגובה אלרגית חריפה. יחד עם זאת, הפעם היא הייתה במצב סיכון של ממש. "לא היה שום סימון במוצר ולא היה כתוב עליו שהוא מכיל או עלול להכיל חלב", תקף האב, "איך אפשר לדעת על מוצר מזון שהוא מכיל אלרגן מסכן חיים עבור רבים, אם לא דואגים לציין זאת על גבי האריזה? איפה הערך לחיי אדם?".

ממשרד הבריאות נמסר: "בימים האחרונים התקבלו מספר תלונות צרכניות בנוגע להימצאות אלרגן חלב בגלידות עדן ללא סימון כנדרש, באופן שקיים חשש מיידי לשלומו, לבריאותו, או לבטיחותו של אדם. בהנחיית משרד הבריאות ביצע המשווק החזרות יזומות. משרד הבריאות מבקש להזהיר את הציבור שלא לצרוך את מוצרי 'גלידות עדן' המיוצרות בהר ברכה".

מחברת הגלידות נמסר: "לוקחים אחריות על הנעשה. פעלנו לפי ההנחיות של משרד הבריאות לבצע ריקול. המפעל נסגר עד להודעה חדשה".

תגיות:גלידהונשמרתםאלרגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה