חדשות בארץ

שמונה שנים לאחר הפיגוע: שני מאסרי עולם למחבל שרצח את מלאכי רוזנפלד הי"ד

מעאד חאמד, שהורשע ברצח של מלאכי רוזנפלד הי"ד בפיגוע ירי ביוני 2015, נידון לשני מאסרי עולם. בנוסף, הוא ישלם פיצויים למשפחתו של רוזנפלד בסך כולל של מיליון ו-90 אלף שקלים

מלאכי רוזנפלד הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)מלאכי רוזנפלד הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

בית המשפט הצבאי גזר אתמול (ראשון) את דינו של מעאד חאמד, אחד מחברי חוליית המחבלים שרצחה את מלאכי רוזנפלד הי"ד.

המחבל הורשע, על פי הודאתו, בעבירה של גרימת מוות בכוונה – המקבילה לעבירת רצח ביהודה ושומרון – בגין גרימת מותו של רוזנפלד בפיגוע ירי. כמו כן, הוא הורשע בעבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, בחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת ובעבירות ביטחון נוספות.

על פי כתב האישום שהוגש נגדו, המחבל הקים חוליה צבאית מטעם חמאס במטרה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות, ותכנן, ביחד עם חברי חוליה נוספים, לבצע פיגוע ירי. בין היתר, ב-29 ביוני 2015 הוא ירה לעבר רכב פרטי בסמוך ליישוב קידה בו נסעו ארבעה ישראלים, רצח את רוזנפלד ופצע את שלושת הנוסעים האחרים. המחבל גם הועמד לדין בגין פיגוע ירי נוסף שביצע באותו חודש.

לאחר שמיעת טיעוני הצדדים לעונש, גזר בית המשפט הצבאי על המחבל שני מאסרי עולם. בנוסף נקבע, כי הוא ישלם פיצויים למשפחתו של רוזנפלד ולנפגעי העבירה בסך כולל של מיליון ו-90 אלף שקלים.

מדובר צה"ל נמסר, כי "התביעה הצבאית עומדת בקשר עם בני משפחת המנוח ונפגעי העבירה, מעדכנת אותם בהתפתחויות ומעניקה להם את כלל הזכויות המגיעות להן כנפגעי עבירה על פי חוק".

חאמד היה כלוא בידי מנגנון הביטחון הפלסטיניים מיולי 2015ב-13 באפריל 2022 הוא נעצר על ידי כוחות הביטחון הישראליים, לאחר שהתקבל מידע בשב"כ שהצביע כי נמלט ממעצרו ברשות הפלסטינית.

שאר חברי חוליית הטרור, למעט אחד, נשפטו כבר לפני מספר שנים. על שניים מהם נגזר עונש של מאסר עולם, ועל חבר אחר נגזר עונש של מאסר עולם ו-30 שנים. חבר נוסף בחוליה ברח, ועד כה טרם נעצר.

תגיות:מלאכי רוזנפלדטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה