חדשות בארץ

סוכל פיגוע גדול בירושלים בערב החג, נלכד אחד מרוצחיו של מלאכי רוזנפלד הי"ד

כוחות הביטחון עצרו בכפרים כובר וסילואד ארבעה מחבלים שתכננו לבצע פיגוע בטווח הזמן המיידי, ככל הנראה בירושלים. בין העצורים - המחבל שרצח לפני כשבע שנים בפיגוע ירי את מלאכי רוזנפלד הי"ד

אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)אילוסטרציה (צילום: דובר צה"ל)
אא

(עודכן: 22:18)

כוחות הביטחון פעלו הערב (רביעי) בכפרים סילואד וכובר שבאזור רמאללה, ועצרו ארבעה מחבלים שתכננו להוציא לפועל פיגוע בטווח הזמן הקרוב. ניר דבורי דיווח בחדשות 12, כי במערכת הביטחון מעריכים שהפיגוע כוון להתבצע בירושלים בליל הסדר.

בכפר כובר נעצר מועאד חאמד, כבן 33, פעיל טרור בארגון חמאס. חאמד היה חבר בחוליית המחבלים שביצעה פיגוע ירי מרכב חולף ביוני 2015 בסמוך ליישוב קידה. בפיגוע נרצח מלאכי רוזנפלד הי"ד ונפצעו שלושה נוספים. המחבל היה כלוא בידי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מאז הפיגוע. במהלך היום התקבל בשב"כ מידע שהצביע כי הוא נמלט ממעצרו. בשב"כ ציינו כי "על פי החשד, מטרת הימלטותו הייתה קידום פיגוע טרור כנגד מטרות ישראליות בטווח הזמן המיידי".

במקביל, נעצרו בסילואד שלושה מחבלים נוספים החשודים בקידום הוצאתו לפועל של פיגוע יחד עם חאמד. בעקבות מידע מודיעיני הגיעו לוחמי הימ"מ והשב"כ אל בית בכפר בו הסתתרו המבוקשים, כיתרו אותו וקראו להם להסגיר את עצמם. במהלך הפעילות התפרעו עשרות מתושבי הכפר ויידו בקבוקי תבערה ואבנים לעבר הלוחמים. 

בתוך כך, מחבל יידה הערב בקבוק תבערה לעבר כוח צה"ל סמוך לכפר חוסאן שבאזור בית לחם. הלוחמים הגיבו בירי לעברו וחיסלו אותו. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב הכוחות. דובר צה"ל מסר כי "באזור מתקיימת הפרת סדר בהשתתפות מאות פלסטינים. מפרי הסדר מיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל, שמגיבים באמצעים לפיזור הפגנות".

החל משעות הבוקר ערכו כוחות הביטחון מבצע מעצרים נרחב במרחב העיר ג'נין, בערים טול כרם ושכם ובכפרים עוריף, קבאטיה וג'בע. בצהריים ירו לוחמי הימ"מ בטול כרם לעבר מבוקש בפעילות טרור, שניסה להימלט מהם. הוא נפגע ונעצר.

בסמוך למקום מעצרו של המבוקש החלו התפרעויות. הלוחמים זיהו חמוש עם נשק חם שהשתתף בהפרת הסדר, ירו לעברו ופגעו בו. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב כוחות הביטחון. מוקדם יותר נורה פלסטיני על ידי כוחות צה"ל שפעלו בשכם. מקורות פלסטיניים דיווחו לאחר מכן כי הוא מת מפצעיו.

תגיות:צה"לטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה