הידברות לנוער

איך עושים את זה, ובגדול? אלו ארבעת מפתחות הקסם של המצליחנים

מה מבדיל בין אנשים רגילים לאלו שמצליחים בגדול? אלו המרכיבים שתרצו לאמץ בדרך אל ההצלחה

  • ט"ו סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשבתם לעצמכם מה יש בכל המצליחנים? מה הם עושים נכון? אולי יש להם כישרון מיוחד, קשרים עם אנשים משפיעים, או ממון שבאמצעותו הם מקדמים את עצמם? אז זהו, שלא בהכרח. אנתוני רובינס, אחד הקואוצ'רים הנחשבים והמצליחים ביותר בעולם, אמר "שמונים אחוז מהצלחה זה פסיכולוגיה עצמית, ורק עשרים אחוז זה המכניקה". אז מה זה אומר בפועל? הנה מפתחות ההצלחה של האנשים המצליחים.

1. הציבו לעצמכם סטנדרטים. אדם חי את מה שהוא מציב לעצמו כרף. אם הוא מציב לעצמו רף בינוני, הוא לעולם לא יגיע מעבר לזה. הדרך לשנות את הרף היא לעשות סוויץ' מגישה של "אני רוצה" לגישה של "אני חייב". גישה של "אני רוצה" היא בגדר המלצה, ולרוב היא לא מתרחשת אף פעם. רק גישה של "אני חייב" יוצרת תחושת מחויבות, שמביאה את האדם אל הצלחות.

2.פוקוס. אדם שהצליח הוא אדם שהיה ממוקד מטרה וידע להגדיר לעצמו את היעד. חשוב להבהיר שצריך להתמקד במה שאנחנו כן רוצים, ולא במה שאנחנו לא רוצים. לדוגמא, אם מישהו רוצה להוריד משקל עודף שפוגע בבריאותו, עליו לראות את עצמו במחשבתו כאדם שהולך להיות בריא, ולא להעסיק את מחשבותיו בכמות השומנים העודפים. אז הגדירו לכם מטרה, והיו ממוקדים בצד החיובי שלה.

3. ארגז כלים. השיגו את הכלים והידע הנדרש להשגת היעד. ולא צריך להמציא את הגלגל מחדש. למדו מאחרים שהצליחו באותה מטרה מה הם עשו כדי להגיע לשם.

4. צעד קטן בכל יום. התקדמות וצמיחה, קטנים ויומיומיים, מביאים לאמונה עצמית. אותה אמונה עצמית נוטעת בנו כוחות נפשיים לעוד התקדמות, וככה נכנסים ללופ חיובי שמזין את עצמו.

ומשפט לסיכום, ה' נתן לכם את כל מה שאתם צריכים בשביל להצליח. הוא מאמין בכם, האמינו גם אתם בעצמכם.

 

 

תגיות:הידברות לנוערמצליחנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה