סלבס בהתחזקות

אביב אלוש: "הטבע מושך אותנו להיות עבדים של החומר"

השחקן אביב אלוש העלה פוסט באינסטגרם, בו הוא מדבר על הקשר בין פרשת בהעלותך לבין החיים שלנו ומציע לכם לחפש את מנורת הזהב שלכם

  • ט"ו סיון התשפ"ג
(צילום: מתוך אינסטגרם)(צילום: מתוך אינסטגרם)
אא

"פרשה מלאה בכל טוב עם כמה אירועים מאוד חשובים אבל כמעט כמו תמיד כל האירועים קשורים בשם הפרשה - ובנושא שלה שהוא כמובן 'מנורת הזהב' - מה העניין? למה דווקא זהב? למה היא עשויה במקשה אחת? ואיך זה קשור לעבודה של כל אחד ואחת מאיתנו?", שואל אלוש. "נתחיל עם הזהב..  זהב הוא אחד מהחומרים היקרים והמבוקשים בטבע והאדם לאורך השנים תמיד רדף ורודף אחריו כמו הביטוי הידוע 'הבהלה לזהב'. זהב הוא החומר בשיא תפארתו הפוך מחיפוש אחרי האמת והרוח. לכן הוא נקרא ז-הב. הב מלשון הב לי, הרצון לקבל לעצמי. כמו הכלב שנובח הב הב (הב לי)".

אלוש מספר איך הזוהר הקדוש כותב ש"זו החיה עם הרצון לקבל לעצמה הכי גבוה שיש לכן הוא נותן הכול מעצמו כדי לקבל (אוכל אהבה וכו') שזה ההיפך הגמור מהעבודה שלנו כי אנחנו צריכים להיות בעבודה ותודעה תמידית של לקבל על מנת להשפיע, להיות צינורות כדי שהשפע יעבור דרכנו לאחרים וחוזר חלילה. אז איך זה קשור למנורה? בתורת הסוד מגלים לנו שכל אחד מאיתנו הוא מנורה בעלת שבעת קנים והיא מתגלה בשבע המידות שלנו ובפנים שלנו".

הוא מסביר כי "יש את הקנה האמצעי שזה הפה הדיבור, אכילה (חוש הטעם) לידו שני הקנים של האף (נשימה חוש הריח),שני קנים נוספים הם העיניים (ראיה) ושני הקנים האחרונים הם האוזניים (שמיעה). כל שבעת הקנים הם השערים של התודעה והמחשבה שלנו וביטוי של כל המידות שלנו (המידות הם הרצונות והתאוות שלנו). לכן, המנורה עשויה מזהב שהוא שיא החומריות והרצון לקבל לעצמי ואנחנו צריכים להשתמש דווקא בה ולהעלות אותה למציאות מתוקנת. להאיר את נרותיה".

"דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן וְאָמַרְתָּ אֵלָיו בְּהַעֲלֹתְךָ אֶת הַנֵּרֹת אֶל מוּל פְּנֵי הַמְּנוֹרָה יָאִירוּ שִׁבְעַת הַנֵּרוֹת", הוא מזכיר בהמשך. "וככה בדיוק גם אצלנו הטבע מושך אותנו להיות עבדים של החומר, אבל יש לנו את היכולת לקחת את המציאות של המרדף שלנו אחרי החומר והתאוות (כסף, מין, כבוד, אוכל, סמים וכו') ולתקן את המציאות הזו ולהעלות אותה למקום הכי טהור ונקי שיש. כשאנחנו מצליחים להתגבר ולעשות את זה, אנחנו מאירים את עצמנו ואת כל המציאות סביבנו. אז איך עושים את זה? שומרים על שבעת הקנים (השערים) על הדיבור שלנו, על הראיה והשמיעה ונהיה ערים למה שאנחנו מכניסים פנימה לתוך התודעה והגוף שלנו כי משם זה מגיע ישירות לנפש. אין לי ספק שאף אחד מאיתנו לא רוצה להישאר רק מנורת זהב מבלי היכולת להדליק אותה. אחרת מה התכלית? שנזכה כולנו להאיר את מנורת הזהב הפרטית וככה נזכה גם לראות את מנורת הזהב האמיתית".

תגיות:פרשת בהעלותךאביב אלוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה