כתבות מגזין

"זה היה מפחיד מאוד, אבל ברוך ה' הגענו למחוז חפצנו בשלום וסוף סוף נשמנו לרווחה"

חיים ישראל מופיע כבר לא מעט שנים ברחבי העולם היהודי, וזוכה להצלחה גדולה. על הקשר המיוחד עם הרב עובדיה יוסף, ההופעה באי המבודד שסיכנה את חייו והגויים ששרים את שיריו מכל הלב

  • ט"ו סיון התשפ"ג
(צילום: רפאל מזרחי)(צילום: רפאל מזרחי)
אא

נעים להכיר

"חיים ישראל, 48, נשוי לתיקי ואב לשישה, מתגורר בפתח תקווה, מוזיקאי".

 

זיכרון שלא אשכח

"לפני קרוב לעשר שנים נחטפו שלושת הנערים באזור גוש עציון, והתקופה הזו של החיפושים אחריהם נגעה בי מאוד. הייתה אמורה להיות לי נסיעה חשובה לחו"ל, אבל ביטלתי אותה בשביל להיות בלוויה. הצער הלאומי שריחף באותה עת במדינה, לצד האחדות סביב האובדן, יזכרו אצלי לעד. לא מזמן סיימתי סיבוב הופעות בארה"ב, סיבוב שהיה בשיאן של ההפגנות סביב הרפורמה המשפטית בכל רחבי הארץ. השאלות שנשאלתי על הנושא הזה והחששות מהכאב על המחלוקת, החזירו אותי לשאלה למה דווקא בזמן של כאב וצער אנחנו זוכרים את הביחד שלנו, אנחנו זוכרים להתאחד כמו שאנחנו צריכים להיות. למה זה לא קורה יותר גם בזמנים של שגרה מבורכת".

 

עיקרון חשוב שלא אשכח

"המשפט של חז"ל: 'דע מאין באת ולאן אתה הולך' הוא משפט שאני הולך איתו תמיד. ההורים שלי, אבא זכריה ואמא שרה, חינכו אותנו לצניעות, לחיבור לשורשים לכל אורך הדרך ובכל מצב, ולא פעם עשו לנו שיחות מוסר כשזה היה מתבקש. אני מתפלל שהם ימשיכו להיות כאלה טובים וצדיקים, ושיזכו לחיים טובים וארוכים בבריאות איתנה".

(צילום: רפאל מזרחי)(צילום: רפאל מזרחי)

 

מצווה שקיימתי ולא אשכח

"מצוות שילוח הקן היא מצווה שכבר הרבה שנים תופסת את תשומת לבי. ההתחשבות וההתייחסות לציפור וליחסה לגוזליה מקסימה בעיני. וכמובן, מצווה נוספת שקשורה אלי מאוד היא מצוות ביקור חולים. אני מקבל בקשות רבות בנושא הזה, ומנסה להיענות בחיוב לרובן. מעבר למצווה, היכולת לעזור ולהעניק כוח לכל יהודי באשר הוא, מחממת את הלב".

 

דמות יהודית שלא אשכח

"דמותו של מרן הרב עובדיה יוסף עד היום נוגעת בי מאוד. הרב עובדיה היה מענקי הדור, והיכולת שלו להתחבר לכל יהודי הייתה מופלאה בעיני. הידע העצום שלו, החדות, המסורת והשורשים שהנחיל לעם ישראל יישארו חקוקים לעד. זכיתי לשוחח עימו באופן אישי רבות, ולאחר כל שיחה איתו נשארתי נלהב במשך שעות ארוכות מגודל אישיותו".

 

רגע של השגחה פרטית שלא אשכח

"לפני מספר שנים הייתי בדרך לאירוע פרטי באי מרוחק, שההגעה אליו דרשה הפלגה בסירת מנוע קטנה. באמצע הדרך לאי החלו רוחות חזקות שהובילו לחוסר יציבות בסירה, ולפחד אמיתי של חלק מהצוות שהיה איתי. התחלנו לדבר על חזרה לנמל הקטן שממנו יצאנו. האמנתי שנגיע בשלום, ולמרות האווירה הלחוצה הרגשתי בתוכי שתהיה לנו השגחה, ואכן כך היה. זה היה מפחיד מאוד, אבל ברוך ה' הגענו למחוז חפצנו בשלום וסוף סוף נשמנו לרווחה, וגם ההופעה התקיימה כסדרה".

 

נס שחוויתי ולא אשכח

"מדי יום אני חווה את נס הבריאה. המחשבה על יצירת יש מאין, ועל הפלא הגדול שממנו כולנו נהנים מידי יום ביומו, היא נס ענק בעבורי. אנחנו מתרגלים מאוד מהר לדברים טובים סביבנו, אבל כל רגע של נשימה הוא נס, כל קימה בבוקר, כל פעם שבה אנחנו מחבקים את ילדינו".

(צילום: רפאל מזרחי)(צילום: רפאל מזרחי)

 

רגע של אושר שלא אשכח

"לידתם של ששת ילדי הם רגעים שלעולם לא אשכח. כמה אושר יש ברגעים האלו – יכול לדעת רק מי שחווה אותם".

 

לימוד תורה שלא אשכח

"זכיתי להיות במספר שיעורים של המקובל הרב יעקב עדס, והם הותירו בי רושם רב. מדובר בחוויה רוחנית גבוהה שקשה לתאר במילים, כזו שמלווה ומחזקת אותך גם הרבה אחרי שהשיעור נגמר".

 

שיר שלא אשכח

"זה אמנם שיר שלי, אבל בכל זאת אבחר בו. 'יתגדל ויתקדש' שכתב שמואל יונה מבחינתי הוא נקודת מפנה משמעותית בחיי. מדובר בשיר שפשוט נגע בלבבותיהם של רבים, והוא ממשיך לרגש ולחזק אנשים עד היום".

 

ספר שלא אשכח

"זכיתי ללמוד את 'מסילת ישרים' של הרמח"ל, ובזכות כך למדתי איזו חשיבות גדולה יש ללימוד מוסר ולהתקרבות לבורא עולם. לדעתי מדובר בספר הדרכה מדויק לעולם המודרני, שכל אחד חייב ללמוד".

 

תקופה קשה שלא אשכח

"תקופת הקורונה הייתה מאוד לא פשוטה עבורי. משגרת חיים של אירועים ומפגשים יומיומיים עברתי בבת אחת לסגר מלא ולחוסר ידיעה לגבי העתיד. זו אמנם הייתה תקופה קשה, אך יחד עם זאת היא גם גרמה לי לבלות המון עם המשפחה ולהשלים פערים".

 

תפילה שלא אשכח

"אחת התפילות שהכי נוגעות בי כל שנה היא אמירת הסליחות בערב יום כיפור בכותל. זה מעמד שמושך אליו אלפי אנשים מדי שנה וגם אותי ביניהם, ומעורר בי תחושה עוצמתית של קדושה וכניסה מרגשת אל היום הקדוש בשנה".

 

שבת / חג שלא אשכח

"אני מתארח לא מעט כחזן בקהילות בחו"ל, וזה תמיד מרגש אותי מחדש. למשל לפני כחודש הייתי בשבת בניו יורק כאורח של הקהילה הבוכרית, והרגעים האלה שבהם אתה זוכה לשמח בשבת את יהודי העולם שקצת מרוחקים הם רגעים שהולכים איתי תמיד".

(צילום: רפאל מזרחי)(צילום: רפאל מזרחי)

 

געגוע שלא אשכח

"יש בי געגוע גדול לערבי שבת בבית הורי כשהייתי צעיר. השירה מהלב אל מול שולחן גדוש במטעמים ומאכלים שסביבו אחי ואהובי נגעה חזק בלבי. מאז ועד עכשיו שירי שבת וחג מעלים בי רגשות של אושר עילאי".

 

מראה שלא אשכח

"אני מאוד מתרגש כל שנה בחברון, לראות את עמך ישראל מגיע בהמוניו בכל מצב ביטחוני לעיר אבותינו. כבר קרוב ל-25 שנה שלמרות אפשרויות רבות אחרות אני לא מוותר על ההופעות שם בסוכות ובפסח, ולפעמים גם חוזר במיוחד מחו"ל כדי להיות שותף לאירוע הנשגב הזה".

 

רגע משעשע שלא אשכח

"רגעים משעשעים במיוחד שחוזרים על עצמם בשנים האחרונות הם רגעים בהם אני צופה בסרטונים שמועברים לי מכל רחבי העולם, שבהם גויים גמורים שרים את שירי בהנאה גדולה – לרוב כמובן מבלי להבין מילה. אחד הסרטונים שהכי זכורים לי הוא סרטון של נהג מונית מקסיקני ששר מעומק לבו את 'ממעמקים', תוך שליטה מלאה במילים ובלחן".

 

לקח כואב שלא אשכח

"במהלך החיים למדתי שזריזות למצוות היא מעולה, אבל לשאר עניני העולם לחץ ומהירות לא מועילים והרבה פעמים רק מביאים קשיים וצרות. ההשתדלות היא חובה, אבל יחד עם זאת צריך לדעת שכל דבר קורה בעתו ובזמנו. צריך לחיות באמונה, ובעזרת ה' הכל יבוא על מקומו בשלום". 

תגיות:חיים ישראלרגעים שלא אשכח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה