חדשות בארץ

חוק של שבת שלום: אושר סופית חוק מנגנון משאבות השבת

על פי החוק, התקנת מנגנון שבת במשאבת בדירה פרטית לא תדרוש אישור בכתב מהשכנים. יוזם החוק, ח"כ יעקב אשר: "החוק הזה גם מגן על זכויותיו של הדייר שומר השבת, ולא תהיה שום פגיעה בזכויותיהם של השכנים"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) סופית את החוק הקובע כי התקנת מנגנון שבת במשאבת מים בדירה לא תדרוש אישור בכתב מהשכנים. 11 חברי כנסת תמכו באישור החוק בקריאה השלישית, ללא מתנגדים.

עם היכנס החוק לתוקף, אדם יהיה רשאי להתקין על חשבונו מנגנון המאפשר הפעלה אוטומטית של משאבת מים ברכוש המשותף. מתקין המנגנון יישא בהוצאות האחזקה.

מטרת החוק היא לתת מענה לדיירים שומרי שבת המתגוררים בבנייני מגורים שבהם מותקנת משאבת מים, שאופן הפעולה שלה עלול להביא למצב של חילול שבת.

עד היום היה צורך בהסכמת כל בעלי הדירות בבניין להתקנת המנגנון. החוק כאמור מבטל את הצורך לקבל את ההסכמה של דיירי הבניין המשותף. בעל הדירה המעוניין להתקין את המנגנון חייב עם זאת להודיע מראש לנציגות הבית המשותף, ולכל בעלי הדירות.

תנאי נוסף בחוק הוא שהתקנת המנגנון לא תביא לפגיעה או מטרד לבעל דירה אחרת. המתקין חייב להציג אישור מהנדס, המוודא שאין פגיעה במערכות הבניין או במערכת כיבוי האש.

יוזם החוק, ח"כ יעקב אשר, מסר: "החוק הזה הוא חוק של שבת שלום, שכן המשמעות של המילה 'שלום' היא ששני אנשים בדעות מנוגדות לומדים לחיות יחד בשלום ובשלווה. החוק הזה גם מגן על זכויותיו של הדייר שומר השבת, ומצד שני וידאנו שלא תהיה שום פגיעה בזכויותיהם של השכנים. גם שבת וגם שלום".

תגיות:משאבות השבתמנגנון שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה