ספרים

"השמחה האמיתית היא לשים לב להשגחה הפרטית שמתרחשת בחיינו"

ספרו החדש של עודד מזרחי, "רגעים של אור", מדבר על השגחה פרטית ועל הניצוץ האלוקי הטמון בכל מקום

  • י"ב סיון התשפ"ג
(צילומים: חיה מזרחי)(צילומים: חיה מזרחי)
אא

השבוע הושק בגלריית המקלט שבשכונת מקור ברוך בירושלים ספרו החדש של עודד מזרחי, "רגעים של אור", שמלקט סיפורים קצרצרים מהחיים מפנקסו של חוזר בתשובה. רובם התפרסמו מדי שבוע בעלון "קרוב אליך".

הסופר, עודד מזרחי, קרא בהשקה חלק מסיפוריו, ואמר כי מטרתם היא להפוך את המציאות היומיומית הבנאלית לדרמה נפשית רוחנית וצבעונית, על ידי מציאת ניצוץ האור האלוקי הנצחי הטמון בתוך הרגעים הקטנים והחולפים. בנו, אליעזר-שלמה מזרחי, הוסיף והציע התבוננות מעמיקה בסיפור "יש אלוקים" מתוך הספר, שקושר כדורגל לאלוקות, גול לגאולה, והסביר שעל פי החסידות יש לפתח שמיעה פנימית במטרה להקשיב למסר שהקב"ה מעביר אלינו דרך המציאות. לדבריו, המילה "שמחה" עולה בגימטריה "לב השגחה", שכן השמחה האמתית היא לשים לב להשגחה הפרטית שמתרחשת בחיינו – והספר לכל אורכו מבטא את התחושה הזאת באופנים מגוונים.

"מעלתו של מספר הסיפורים בכל חברה אנושית – היא שהוא הופך את החיים למערכת של ערכים שהחברה חיה סביבה", אמר מיכאל לב, מנכ"ל הוצאת "דברי שיר" שאחראית על הוצאת הספר.

הזמר-שחקן-שדר גולן אזולאי הציג סיפור משעשע במיוחד מתוך הספר – "דוד מתקן הכל", וגם סיפר את סיפור חזרתו בתשובה, שר וניגן משיריו המקוריים.

גלריית המקלט הוקמה על ידי ראשוני החוזרים בתשובה בישראל – ר' איקא ישראלי, גיסו הרב אורי זוהר, והרב מרדכי (פופיק) ארנון זיכרונם לברכה, ומהווה במה ליוצרים באמנות חזותית על כל רבדיה, וכן לפסטיבלי שירה וערבי שירה וספרות.

תגיות:שמחהעודד מזרחיספרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה