חם ברשת

תפילות, אוכל כשר וגם כדורגל: קידוש השם באליפות העולם בארגנטינה

נבחרת הנוער של ישראל משתתפת באליפות העולם, אבל במקביל מקיימת את מצוות השבת והחג ושומרת על כשרות. כך זה עובד

  • י"ב סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

נבחרת ישראל לנוער בכדורגל נמצאת בימים אלה במסע שלה בארגנטינה. היא מתמודדת בגביע העולם בכדורגל וזוכה לתמיכה של הרבה יהודיים מקומיים בתחרות.

בחב"ד ארגנטינה הבינו כי מאות ישראלים ויהודים צפויים להגיע וללוות את המשלחת. לכן, הוחלט לספק ליהודים שנמצאים כעת אווירה יהודית ואוכל כשר.

בנוסף לעובדה שחב"ד מסייעת האוכל כשר, משום שרוב שחקני הנבחרת שומרים כשרות, הם פתחו גם עמדת הנחת תפילין בתוך האיצטדיונים בהם משחקת הנבחרת.

הרב בועז קליין, שליח חב"ד בנקודה היהודית הדרומית בעולם, ברילוצ'ה בארגנטינה, הסביר: "אנחנו פה כי יש בנו הרבה גאוות יחידה ובאנו לעודד עם נוכחות ביציע, וגם כי היה חשוב לנו לתת את ההרגשה של חום ושל בית לנבחרת השחקנים שלנו ולחברי המשלחת, המשפחות והאוהדים שעשו את כל הדרך מישראל לארגנטינה. למרות שהם רחוקים מהבית. לראות את ניצחון השחקנים שנתנו את הכול על המגרש, ולשבת ביציע כשסביבך דגל ישראל – זה פשוט מחמם את הלב. ברגעים האלה, אין גאווה גדולה יותר מלהיות יהודי ולהיות ישראלי".

עוד דווח באתר YNET כי ספר תהילים מיוחד עם ברכה ניתן לאנשי הנבחרת הישראלית. מתברר כי על מנת לעמוד בכללי הכשרות וכדי לספק אוכל לכל המשלחת, חב"ד דאגה למאות קילוגרמים של בשר כשר. בנוסף, הם קיימו עם השחקנים והצוות תפילות בשבתות ובחג השבועות. בחב"ד סיפרו כי "יצאנו במבצע תפילין עם המשפחות והאוהדים מהקהילה היהודית הגדולה של ארגנטינה בכל האצטדיונים שבהם הנבחרת שיחקה. הבאנו תשורה של מהדורה מיוחדת של ספר תהילים עם הקדשה מהרב הראשי בארגנטינה. את הספרים אגב חילקנו גם כשהגענו לספסלי האצטדיון, רגע לפני שהמשחק החל. זה היה לא פחות מרגש כשהשחקנים והמאמן ניגשו אלינו והודו לנו, ואמרו עד כמה התמיכה והחיבוק מצד הקהילה היהודית המקומית נותן להם דחיפה אדירה".

תגיות:ארגנטינהכדורגלתפילות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה