חדשות יהדות

ספרי התורה ששרדו את השואה הובאו לגניזה בהר הזיתים

19 ספרי תורה, שהעתיק שבהם הוא בן 150 שנה, הגיעו להטמנה. חלק מהספרים שרדו את מלחמת העולם הראשונה והגיעו דרך מספר מדינות ממזרח אירופה

  • י"ב סיון התשפ"ג
(צילום: הקרן למורשת הכותל)(צילום: הקרן למורשת הכותל)
אא

טקס היסטורי:19  ספרי תורה, שחלקם שרדו את השואה באירופה כשהעתיק שבהם בן 150 שנה, הובאו להטמנה בהר הזיתים בהליך מכובד כנהוג לפי מנהג ירושלים.

כידוע, לקראת תום "ימי ההשלמה" של חג השבועות, רבים פוקדים מדי יום את רחבת הכותל המערבי. הקרן למורשת הכותל המערבי ערכה אתמול בערב (רביעי) אירוע היסטורי אשר התקיים לראשונה במעמד כזה ברחבת הכותל. למקום הובאו ספרי התורה העתיקים שהתבלו במהלך השנים. זה נעשה לאחר עבודת מיפוי יסודית שערכה הקרן לכלל ספרי התורה המשמשים את הציבור הרחב בתפילות השונות ובחגיגות בר המצווה ברחבת הכותל.

מדובר בספרי תורה עתיקים, כאשר בקרן מעריכים כי ישנם שם ספרים בני 150 שנה. חלקם שרדו את מלחמת העולם הראשונה והשואה, דרך פולין, ליטא, צ'כיה, רומניה והונגריה. הספרים האלה שימשו את מיליוני המתפללים והמבקרים ברחבת הכותל מדי שנה, במשך עשרות שנים, עד שהם בלו.

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ שליט"א: "יש לנו הזכות הגדולה להביא לגניזת עולמים בכבוד הראוי ועל פי ההלכה ומנהגי ישראל. תשעה עשר ספרי תורה שהינם עדות נאמנה לשימוש של עשרות שנים בהם ומייצגים את הקהילות היהודיות בארץ ומחוצה לה כפי שברחבת הכותל המערבי מתאחדים לתפילה. אנו נמשיך לדאוג כי ספרי התורה בכותל המערבי יהיו מהודרים, לפי מנהג כל העדות, תוך פיקוח הלכתי".

תגיות:ספר תורההשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה