חדשות יהדות

מעמד חגיגי בניו-יורק: 15,000 חגגו את סיום הרמב"ם

מול בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש בניו יורק, חגגו 15,000 חסידים את 'סיום הרמב"ם העולמי' בראשות רבנים נכבדים. מפקד משטרה אמריקאי אמר בהתפעלות: "המקום לא ראה מעמד כזה"

  • י"א סיון התשפ"ג
(צילומים: דוב בער הכטמן)(צילומים: דוב בער הכטמן)
אא

למעלה מ-15,000 חסידים התכנסו ל'מעמד סיום הרמב"ם העולמי' מול בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, '770', בשכונת קראון הייטס בניו-יורק. היה זה מעמד חגיגי ומרגש, שהעצים את מחזור הלימוד היומי ברמב"ם.

מול בית מדרשו של הרבי השתתפו עשרות האלפים. "רחוב 'איסטערן פארקוויי' עדיין לא ראה מעמד כזה", אמר בהתפעלות אחד ממפקדי המשטרה שאבטח את המעמד. האבטחה המשטרתית החלה כבר משעות הבוקר, עת נחסמו כל צירי התנועה המובילים ל-'770'.

מכל רחבי שכונת קראון הייטס וכן מהשכונות החרדיות הסמוכות, נהרו למעמד הסיום שנערך על ידי צעירי אגודת חב"ד המרכזית ובניווטו של המנהל הוותיק הרב שמואל בוטמאן. בראש המעמד בלטו בנוכחותם גדולי התורה והחסידות, שבאו לחגוג יחד עם כלל המון החסידים. אל תקנת לימוד הרמב"ם הצטרפו במהלך השנים גדולי הדור, ועמהם רבבות יהודים בתפוצות.

במהלך המעמד הוקרנו ברכותיהם החגיגיות של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף, הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, ורבה של ירושלים הרב שלמה עמאר. כן הוקרנה גם ברכתו המיוחדת של נשיא המדינה יצחק הרצוג שחלק עם המשתתפים את חווית ביקורו האישי ב-770 בעת היותו נער צעיר, במהלכו זכה לקירוב מיוחד מהרבי מליובאוויטש בעת מעמד ה'הקפות'. במהלך הערב, הנעימו הזמרים אברהם פריד, בני פרידמן ואלי מרקוס, יחד עם מקהלת ינגרלאך של חסידי סקווירא.

"המשתתפים יצאו מהמעמד באווירה מרוממת ומעצימה, ועם קבלת החלטות טובות הנוגעות להמשך ההתמדה והשקידה בלימוד הרמב"ם היומי", סיפר אחד המשתתפים.

תגיות:סיום הרמב"םחסידים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה