חדשות בעולם

פרטים נוספים על תאונת הסירה באיטליה: מה באמת קרה על היאכטה, ומדוע האיטלקים מיהרו להעלים עקבות?

הצנזורה הצבאית התירה לפרסם כי איש המוסד לשעבר שנהרג בתאונת הסירה באיטליה הוא ארז שמעוני. ארונו הובא הלילה לישראל. אז מה באמת קרה על היאכטה שהתהפכה?

  • י"א סיון התשפ"ג
אגם מאג'ורה בצפון איטליה (צילום: shutterstock)אגם מאג'ורה בצפון איטליה (צילום: shutterstock)
אא

הצנזורה הצבאית התירה הלילה (רביעי) לפרסם כי איש המוסד לשעבר, שנהרג בתאונת הסירה באיטליה ביום ראשון האחרון, הוא ארז שמעוני בן ה-50. ארונו הובא הלילה לקבורה בישראל.

ייתכן מאוד כי אין זה שמו האמיתי של שמעוני, וגם תמונתו לא תתפרסם.

על פי דיווחים באיטליה, 10 אנשי מוסד ישראלי היו באטליה ונפגשו עם אנשי ביון מקומיים, ופספסו את הטיסה ברגע האחרון. בעקבות כך, החליטו לערוך שיט עם אנשי הביון. בשיט, שהסתיים בהתהפכות הסירה, נהרגו ארבעה בני אדם, בהם שמעוני וכן שני אנשי מודיעין איטלקים: קלאודיו אלונזי, בן 62, וטיציאנה ברנובי, בת 53. לפי כלי התקשורת באיטליה על סיפון היאכטה היו עוד 10 סוכנים ישראלים וכן כמה אנשי ביון איטלקים.

מיד לאחר האסון, מיהרו ישראל ואיטליה להעלים עקבות. הפצועים פונו במהירות הבזק מבתי החולים ומחדרי המלון הסמוכים, ואנשי הצוות התבקשו למחוק את פרטיהם ממחשבי בית החולים. מישראל המריא מטוס מיוחד שנחת במילאנו, והחזיר לישראל עשרה סוכנים ישראלים, וכן את ארונו של ארז שמעוני ז"ל.

את הסיבה למפגש לעולם לא נדע. אמנם ייתכן שכפי שפורסם אכן נחגגה על היאכטה חגיגת יום הולדת, אך ככל הנראה השיט נוצל גם לשיחות עבודה שהשתיקה יפה להן.

באיטליה דווח כי על היאכטה, שהיתה בעל קיבולת של 15 אנשים, הכילה 24 אנשים – 11 מעל המותר בחוק. בנוסף, הקברניט של היאכטה ידע שהים עומד להיות סוער והתעלם מהתחזית שלפיה הרוחות עלולות להגיע למהירות של 100 קמ"ש. טיסות באזור נדחו וירדו משקעים כבדים: 50 מ"מ מים ב-20 דקות. גם בת הזוג של הקברניט נספתה באסון.

תגיות:איטליהסירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה