חדשות יהדות

עם מסכת חמצן, בצלילות גמורה: הגר"ג אדלשטיין זצ"ל מסר אתמול שיעור יומי

מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין זצ"ל מסר אתמול, פחות מיממה לפני פטירתו, את שיעורו היומי הקבוע – עם מסכת חמצן ובצלילות גמורה

  • י' סיון התשפ"ג
(צילום: דוד כהן / פלאש 90)(צילום: דוד כהן / פלאש 90)
אא

מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל מסר גם אתמול (שני), שעות ספורות בלבד לפני פטירתו, את שיעורו היומי הקבוע.

על פי הפרסום ב'כיכר השבת', ראש הישיבה מסר את השיעור כשמסכת חמצן מכסה את פניו.

השיעור ארך 16.5 דקות והוא נמסר בצלילות גמורה. השתתפו בו מספר תלמידים מצומצמים אשר הקפידו שלא לפספס אף שיעור שלו כולל בימי בין הזמנים.

מרן זצ"ל הרבה לשוחח על חשיבותו של לימוד התורה. "כולנו יודעים את החשיבות של עסק התורה", היה הרב חוזר ואומר. "העניין הוא לקיים למעשה. חשוב מאוד לדעת, כל אחד מאיתנו, מבוגר או צעיר, לא משנה, יכול להיות גדול בתורה אמיתי. לא תלוי בכישרונות, רק תלוי בסייעתא דשמיא. אם יש זכויות – יש סיעתא דשמיא. הבא ליטהר מסייעין אותו.

עוד הוסיף הרב ואמר ביחס לימי בין הזמנים כי יש צורך לנוח ולהחליף כח, אך אין פטור מן התורה. "בין הזמנים זה לא זמן של פטור מתורה. אין זמן שפטור מתורה. יש צורך במנוחה שהגוף צריך לנוח, ודאי אדם צריך לנוח, אבל לדעת שהמנוחה היא הכשר, היא צורך התורה", אמר הרב. "כמו שהרמב"ם אומר, שמי שישן לשם שמים - השינה שלו היא עריבה לקדוש ברוך הוא, עובד את השם בשינה הזו, כי המטרה של השינה היא עבודת ד'. כך גם בין הזמנים", אמר הרב.

"דבר ראשון זה תורה, ותורה זה דבר כזה שמאוד מעניין, מאוד מתוק. מתוקים מדבש, והערב נא, ויש גם סקרנות לתורה. כולנו רוצים לדעת, סקרנות, כך טבע האדם. תורה היא סקרנות וגם מתיקות, זה מושך לעסוק בתורה. מעשים ידועים מהרבה שקיבלו הדרכה איך ללמוד מתוך מתיקות והתעניינות ולא יכלו להפסיק, הלימוד משך אותם, קשה להפסיק", תיאר הרב בכיסופין את מתיקות התורה.

"התורה גם מקדשת את האדם. מה שיותר מרותק לתורה, יותר מקודש. ע"י דבקות בתורה, עם כל דיני התורה, והראש שקוע, מרותק לתורה, עם תפילה, ביחד עם אהבת הבריות, זוכים לדרגה שאין לתאר", סיים הרב זצ"ל את דבריו.

תגיות:הרב גרשון אדלשטיין זצ"לשיעור יומי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה