הום סטיילינג

10 רעיונות שימושיים לסידור מהיר וקל של המטבח

מסתכלים על השיש במטבח וחוטפים כאב ראש מהבלגן? אין ייאוש. אספנו לכם 10 טיפים מעולים של מומחי סדר וארגון מרחבי העולם, וכמובן בחרנו את הקלים ביותר ליישום מידי. מסדרים בכיף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מעצבי פנים נוהגים לכנות את המטבח "לב הבית", ואכן, רוב בני הבית מבקרים בו לפחות פעם ביום, ולכן המטבח נוטה "להתבלגן" בקלות. לעיתים זה מרגיש ממש בלתי אפשרי לשמור על מטבח מאורגן ומסודר. יחד עם זאת, מומחי סדר וארגון מציעים טיפים מעולים שיכולים להקל על שמירת הסדר במטבח לאורך היום. בין אם יש לכם מטבח קטנטן בדירה שכורה, ובין אם מטבח גדול בבית משלכם, הטיפים האלו יכולים לעזור לכם לארגן את המטבח בצורה נכונה ולשמור עליו כך. מוכנים לנסות?

1. פנו משטחים

הסירו את העומס הוויזואלי ממשטחי המטבח שלכם. אחסנו מכשירים גדולים שאינם בשימוש יומיומי בארונות, והשאירו את השיש, האי או השולחן פנויים ונקיים.

 

2. תלו על הקיר

ובכל זאת, אם אתם אוהבים לראות את הכלים מול העיניים – תלו אותם על הקיר במקום לאחסן אותם על השיש.

 

3. תהיו יצירתיים

ערימת המחבתות תמיד נופלת ויוצרת מראה מבולגן בארון? ראשית, הפחיתו מחבתות וסירים שאין בהם שימוש. במקביל חפשו בחנויות הסטוק או הזמינו און-ליין מדפי רשת קטנים וזולים שנכנסים כמעט בכל ארון ועוזרים לניצול השטח עד למקסימום האפשרי.

 

4. ארגנו בצורה נכונה

נסו לחשוב על שטח המטבח ולחלק אותו בצורה מיטבית לצורך ארגון נכון. את המגבות אפשר לגלגל ולהשכיב בתחתית מגירה שטוחה במקום ליצור ערימה גבוהה ומתפרקת. חפשו את המקומות בהם צורת הארגון הנוכחית לא משרתת אתכם – והחליטו שאתם משנים לצורת ארגון יעילה יותר. לא כל מה שהחלטתם בעבר נכון לכם גם להיום. אפשר להעביר כלים מארון לארון וליצור שטחים חדשים של אחסון.

 

5. השתמשו בדלתות הארון לאחסון

תנו למכסים של הסירים מקום של כבוד על דלת הארון. השתמשו במתלים דביקים לשם כך או פשוט רכשו מתלה ייעודי לתליית מכסים. תתפלאו כמה מקום זה יחסוך לכם בתוך הארון.

 

6. צרו אזורים מופרדים

גם אם אין לכם חלוקה בתוך המגירות או הארונות, אתם תמיד יכולים ליצור כזו בעזרת קופסאות פלסטיק זולות. פשוט וקל.

 

7. אחסנו בדרך שונה מהרגיל

חשבו קצת מחוץ לקופסה. את כוסות היין, למשל, אפשר לאחסן במהופך בעזרת מתלה שרוכשים בחנויות שונות לכלי בית. מתקנים פשוטים אך גאוניים נמכרים היום בחנויות הסטוק ומקלים מאוד על האחסון במטבח שלא בנוי לכתחילה בצורה נכונה.

 

8. נצלו את הגובה בארונות

הוסיפו מדפי ברזל לפנים הארון כדי ליצור שטח אחסון לגובה. לפעמים ישנו שטח גדול ובלתי מנוצל בתוך הארון – תוספת של מדפי רשת פשוטים תיצור קומה נוספת לאחסון בארון צר וגבוה.

 

9. אחסנו בצנצנות שקופות

צנצנות שקופות מראות את התכולה ויוצרות מראה צבעוני אך מסודר. גם צנצנות קפה פשוטות שנשטפו יכולות להפוך לצנצנות מעוצבות ולעזור בארגון מצרכים במטבח.

 

10. השתמשו בסלים

אם אתם בכל זאת מעדיפים לאחסן על השיש או השולחן במטבח, לפחות עשו זאת בצורה נעימה לעין. סלי קש או קופסאות מעוצבות יכולים לאחסן סכו"ם או מצרכים בצורה אסטתית מבלי לפגוע במראה נעים ונקי של המטבח.

תגיות:הום סטיילינגמטבחים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה