חדשות בארץ

הידוק יחסים: ישראל ומרוקו חתמו על שלושה הסכמים בתחום התחבורה

שרת התחבורה מירי רגב, המקיימת ביקור עבודה במרוקו, סיכמה עם מקבילה המרוקאי על הכרה הדדית של המדינות במספר תחומים: הכרה והמרה של רישיונות הנהיגה, הסכם ספנות וסחר ימי ושיתוף פעולה בתחום הבטיחות בדרכים

(צילום: shuttertock)(צילום: shuttertock)
אא

שרת התחבורה מירי רגב, המקיימת ביקור עבודה במרוקו, חתמה היום (שני) עם מקבילה המרוקאי מוחמד עבד אל ג'ליל על שלושה הסכמים חדשים בתחום התחבורה.

ההסכם הראשון הוא הכרה הדדית של שתי המדינות ברישיונות הנהיגה. לראשונה, ישראלים המבקרים או מתגוררים במרוקו יוכלו לנהוג במדינה הצפון-אפריקאית עם רישיון נהיגה ישראלי. כמו כן ישראלים הנשארים במרוקו לתקופה יחסית ממושכת יוכלו להמיר את רישיונם לרישיון מרוקאי, ללא צורך במבחן נהיגה עיוני ומעשי. במקביל, בעלי רישיון נהיגה מרוקאי, המבקרים או שוהים בישראל כחוק, יוכלו לנהוג עם רישיונם ולהמירו לרישיון ישראלי ללא צורך בבחינות כלשהן.

ההסכם השני שנחתם הוא הסכם ספנות, המעגן את יחסי הסחר הימיים בין ישראל ומרוקו ויוצר חיבור ישיר בין נמלי הים במרוקו לנמלי הים בישראל. ההסכם כולל החלפת ידע וניסיון בלוגיסטיקה ימית ונמלים, מחקרים משותפים וקשרים בין אנשי מקצוע בתחום הספנות משתי המדינות.

ההסכם השלישי שנחתם מתייחס לנושא הבטיחות בדרכים, וקובע קווים מנחים לשיתוף פעולה בתחום התחבורה והבטיחות בדרכים. הוא כולל שיתוף פעולה אסטרטגי בניהול הבטיחות בדרכים, שילוב טכנולוגיות חדשנות, שדרוג מערכות איסוף נתונים בתחום הספנות, תכנון עירוני ותשתיות, חקירת תאונות וקידום מחקר וחדשנות בתחום הבטיחות בדרכים.

לדברי שרת התחבורה, "הצוותים המקצועיים של שני המשרדים ביצעו עבודת הכנה רצינית, ומצאתי בעמיתי המרוקאי שותף לחזון השלום המרחבי של ראש הממשלה נתניהו ושל מלך מרוקו חסן השישי. ההכרה הדדית ברישיונות הנהיגה תתרום לחיזוק קשרי התיירות והעסקים בין המדינות".

תגיות:תחבורהמרוקומירי רגב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה