חדשות בארץ

"גנזו ותשוחררו": ראש אמ"ן לשעבר איים על שרי הליכוד

אלוף במיל' עמוס מלכא איים בטוויטר על חברי הכנסת והשרים של הליכוד: "ידע כל חבר כנסת ושר בליכוד שכל עוד לא נגנזה תוכנית ההפיכה המשטרית הוא יהיה נרדף ומוגבל בתנועותיו בציבור". ח"כ טלי גוטליב הגיבה: "מקומך במעצר"

ח"כ שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב, אתמול (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)ח"כ שמחה רוטמן באוניברסיטת תל אביב, אתמול (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

 

ראש אמ"ן לשעבר, אלוף במיל' עמוס מלכא, איים אמש (ראשון) על השרים וחברי הכנסת של הליכוד, כי מתנגדי הרפורמה המשפטית ימשיכו 'לרדוף' אותם עד לגניזתה המלאה.

כזכור, יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית),הותקף אתמול על ידי עשרות מפגיני שמאל באוניברסיטת תל אביב כשהגיע להשתתף בפאנל שעסק בנושא הרפורמה. המפגינים ניסו למנוע ממנו להיכנס לאולם בו נערך הפאנל, ובהמשך הפריעו לו לדבר בתוך האולם. מאוחר יותר, ח"כ משה סעדה (הליכוד) נתקל אף הוא בעשרות מפגינים, שהמתינו מחוץ לביתו ומחו נגדו כשיצא לתפילת ערבית.

בעקבות האירועים, כתב מלכא בטוויטר: "ידע כל חבר כנסת ושר בליכוד שכל עוד לא נגנזה תוכנית ההפיכה המשטרית הוא יהיה נרדף ומוגבל בתנועותיו בציבור".

"כמו רוטמן וסעדה היום וכמו רבים אחרים שחוו את זה, בכירי הליכוד לא יכולים להסתובב בציבור בלי שנציגי המחאה 'ילוו אותם'. לא בכנסים. לא במסעדות. לא בפארק. גנזו ותשוחררו".

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד הגיבה בחריפות על דבריו של ראש אמ"ן לשעבר: "עמוס מלכא, באמת סחטיין שהיית אלוף. זה שיקול להקלה בעונש. אבל כרגע מקומך במעצר עד שתסתיים חקירתך בחשד לאיומים והסתה לאלימות בוטה נגד חברי כנסת. 'ידע כל ח"כ שהוא יהיה נרדף ומוגבל...', כך רשמת בטוויטר. אתה איש מסוכן מאוד".

רוטמן הגיב אף הוא על דבריו של מלכא: "אין ספק שאיומים של גנרלים על נבחרי ציבור הם מאפיין מובהק של דמוקרטיה ליברלית. תנו לי עוד מזה...".

סעדה סיפר הבוקר ברדיו צפון על ההפגנה אמש מחוץ לביתו: "אתמול בלילה, פעם ראשונה שחוויתי חוויה כזאת. מעולם לא חשתי מאוים, מעולם לא חשתי שמישהו הולך לתקוף אותי, תמיד הרגשתי בטוח כשאני מסתובב ברחובות הארץ. ופעם ראשונה, ליד הבית שלי, כשאני הולך לתפילת ערבית – אנשים שצועקים ‘דמוקרטיה' ואתה רואה שנאה בעיניים. זה היה ממש כפסע מאלימות. אילולא העוזרים שלי שהגנו עליי בגופם, הייתי מותקף שם".

"זה לא שוליים סהרוריים. לצערי, זה מלמעלה", הוסיף סעדה. "קראתי את מה שהגיב ראש אמ”ן לשעבר עמוס מלכא, שאמר 'נרדוף ונגביל את התנועה שלהם'. הוא דיבר על שמחה ועליי. הוא אומר 'תגנזו – תשוחררו. אם לא תגנזו את הרפורמה אנחנו נרדוף ונגביל אתכם במרחב הציבורי'".

"אני אומר למלכא ולשוליים הסהרוריים שהולכים יחד איתו – אתם התבלבלתם. אנחנו בליכוד לא חוששים מכם, ומול האלימות הזאת והאנטי דמוקרטיה אנחנו נעשה הכל כדי לממש את החזון של הרפורמה. נעשה הכל כדי לחקור את הפרקליטות. לא נוותר".

"יש משחק דמוקרטי. להפגין זו זכות, והחובה שלי היא להגן עליהם ולאפשר להם להפגין מול הבית שלי, אבל אלימות זה קו אדום. לא יכול להיות שמפגינים ינהגו באלימות כלפי נבחרי ציבור וכלפי כל אדם. אני מצפה ממשטרת ישראל לפעול כאן ועכשיו נגד אותם אנשים. הם מבינים כבר שרוב הציבור לא איתם, ומנסים להבעיר את אש המחאה באמצעות האלימות, באמצעות ההסתה והשנאה, והתפקיד של משטרת ישראל לעצור זאת", סיכם סעדה.

תגיות:משה סעדהשמחה רוטמןטלי גוטליבהרפורמה המשפטיתעמוס מלכא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה