חדשות בארץ

בשורה לעשרות אלפי נהגים: החל מהיום - קליטה סלולרית מלאה במנהרות כביש 16

הותקנה תשתית סלולרית מלאה במנהרות כביש 16, לטובת עשרות אלפי כלי הרכב הפרטיים והציבוריים המשתמשים בכביש מדי יום

  • ט' סיון התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

צעד מבורך: החל מהיום (שני) תתאפשר קליטה סלולרית מלאה במנהרות כביש 16 החדש. זאת, במסגרת תכניתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, בשיתוף משרד התקשורת והשר שלמה קרעי, לרשת את כל המנהרות החדשות והקיימות בארץ בקליטה סלולרית.

לאחר שבחודש שעבר נחתם הסכם בין נתיבי ישראל ונציגי חברות הסלולר בעידוד משרד התקשורת, בו התחייבו חברות הסלולר להקים ולתחזק תוך 3 חודשים תקשורת סלולרית לכל אורך מנהרות כביש 16, החברות הגיעו ליעד מוקדם מהצפוי לטובת עשרות אלפי כלי הרכב הפרטיים והציבוריים הפוקדים את הכביש מדי יום.

לאור הדרישה להקמת תקשורת סלולרית בכביש, הוקם צוות משולב שבחן את הנושא. הצוות בהובלת משרד התקשורת התכנס באופן תדיר כדי להשלים את המשימה בסד הזמנים שנקבע. הרשתות הסלולריות הופעלו לראשונה היום ונמצאות בבדיקות ובימים הקרובים יוכרזו באופן רשמי כתקינות וזאת לרווחת הציבור.

שרת התחבורה מירי רגב מסרה: "זו אינה רק בעיה של אי-נוחות הנגרמת עקב ניתוק השיחה והצורך להתקשר מחדש, אלא בעיה בטיחותית העלולה לגרום לתקלות בתקשורת בעת חירום. במקרה של תאונה או רכב תקוע בלב המנהרה, נדרשת תקשורת סלולרית אמינה ומיידית בזמן אמת, אשר כיום במקרים רבים אינה זמינה, ואני גם רוצה להודות לשר שלמה קרעי על שיתוף הפעולה והעבודה המקצועית של המשרד ברשותו.

''תקשורת סלולרית אינה מותרות אלא חלק בלתי נפרד מהתקשורת היומיומית של כל אחד מאיתנו. לא נשלים עם מצב שבו שיחות נקטעות בפתאומיות עקב חוסר קליטה במנהרה. הפתרון הטכנולוגי לכך פשוט וזמין, ומעתה יוודא משרד התחבורה כי במסגרת הקמת כל מנהרה וכל פרויקט אחר שבו אין קליטה סלולרית ישירה, תונח תשתית מתאימה שתמנע ניתוקים", לשון רגב.

שר התקשורת שלמה קרעי אמר: "תקשורת סלולרית היא תשתית חיונית. אני שמח לבשר שקליטה סלולרית לאורך מנהרות כביש 16 בואכה בירתנו הנצחית ירושלים כבר כאן. חברות הסלולר, בהובלת משרדי התקשורת והתחבורה, סיימו את שלב התקנת המערכות שיעניקו קליטה סלולרית לנסיעה איכותית ובטוחה. מיד לאחר שלב הבדיקות נוכל להיות בטוחים שהנושא טופל לטובת כל אזרחי ישראל. אני מודה לחברות הסלולר על ההירתמות המהירה. יחד עם חברתי שרת התחבורה מירי רגב, נמשיך לפעול למען חוויית נסיעה נעימה ובטוחה בדרכים, במנהרות ובתוואי הרכבת".

 
 
 
 
 
תגיות:מנהרותקליטה סלולריתכביש 16

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה