חדשות בארץ

ראש המוסד לשעבר: ״נורמליזציה עם סעודיה אפשרית בהחלט"

יוסי כהן התייחס לנושא בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי: "אני נשען על ידע אישי". האמריקנים מנסים לקדם מהלך, שיוביל לפריצת דרך ביחסים הבינלאומיים בין ישראל לסעודיה

(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)(צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)
אא

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן, התייחס היום (ראשון) לאפשרות שישראל וסעודיה יעשו צעד לכינון יחסים דיפלומטיים.

בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי אמר כהן: "נורמליזציה עם סעודיה אפשרית בהחלט, ואני נשען על ידע אישי בנושא. אם המגעים יתנהלו נכון, עם ערבויות של ארה"ב, עם אמירות מסוימות לגבי הפלסטינים, אבל לא בהכרח מדיניות מעשית, זה אפשרי. יש במזה"ת עידן חדש של מנהיגים אמיצים כמוחמד בן זאיד, כדוגמת המלך המרוקני והמלך הבחרייני, ואפשר לייצר איתם משהו גדול וחשוב יותר".

כהן הוסיף: ״מוחמד בן סלמאן, בחור צעיר, אנחנו מכירים את העבר שלו ומה עשה, ואנו רואים שהוא מנהיג מסוג אחר. לא מתעלם מארה״ב, אבל יש לו אלטרנטיבות. 'לא רוצים למכור לי אף 35? לא אלמן סעודיה'. מעביר מסר שיש אלטרנטיבות, לו ולחבריו. ראינו במודיעין בעבר, לכל אורך הדרך, את המגעים שמתנהלים בין סעודיה לכל העולם. ישראל צריכה לנסות להיכנס לנעליהם של הסעודים, ולהבין שזה שיש להם יחסים אחרים לא מצביע במשהו על יחסי סעודיה עם ישראל".

נזכיר כי בתחילת החודש היועץ האמריקני לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, התייחס להסכם אפשרי בין ישראל לסעודיה, ואמר שארה"ב ממשיכה לפעול בנחישות להשגת הסכם נרמול יחסים.

בכנס של מכון וושינגטון למדיניות המזרח התיכון, לקראת ביקורו בריאד בירת סעודיה, אמר סאליבן: "מטרת העל המוצהרת של ממשל ביידן היא להביא לנורמליזציה מלאה ביחסים בין ישראל ובין סעודיה. יש לנו אינטרס לקדם נורמליזציה, ולמעשה הממשל הזה הוא שיצר את הצעד המוחשי הראשון של שתי המדינות, עם פתיחת המרחב האווירי מעל ערב הסעודית לטיסות אזרחיות מישראל. בסופו של דבר, להגיע לנורמליזציה מלאה זה אינטרס ביטחוני לאומי מוצהר של ארה"ב".

תגיות:סעודיהיוסי כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה