ונשמרתם

זהירות, עונת הנחשים החלה: בת 9 מאושפזת לאחר הכשת נחש צפע

אגם בוקובזה הובאה לבית החולים במצב בינוני, הפינוי המהיר מנע הידרדרות במצבה. אמה של אגם: "הטיפול גרם לכך שמצבה השתפר, אבל אסור לסמוך על הנס. צריך להעלות מודעות לסכנה"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עונת הקיץ בפתח ובתקופה זו של השנה הנחשים מתעוררים משינת החורף, מה שמביא לעלייה בדיווחים על הכשות בעקבות מפגש פתאומי עימם.

בבית החולים אסותא אשדוד מאושפזת היום (ראשון) אגם בוקובזה, ילדה בת תשע, מהיישוב עזריקם, לאחר שנחש צפע הכיש אותה ברגלה בסוף השבוע. מצבה הוגדר בתחילה בינוני אך בעקבות שיפור הוא מוגדר כעת קל, והיא צפויה להשתחרר לביתה בימים הקרובים.

בר בוקובזה, אמה של אגם, סיפרה: "לשמחתנו, הפינוי המהיר, הזיהוי והטיפול גרמו לכך שמצבה השתפר, אבל אסור לסמוך על הנס, וחובה על כולנו להעלות את המודעות לסכנות שמביא עימו הקיץ ולעשות הכל להימנע מהן".

ד"ר אביעד רוזנברג, הרופא המטפל בילדה, פנה אל הציבור והסביר מה לעשות במקרה של הכשה: "זו עונת הפעילות של הנחשים, חשוב לגלות ערנות ולהימנע מהרמת אבנים וערמות עצים. בכל מקרה של הכשה חשוב להימנע מתזוזות מיותרות, ולהגיע בהקדם לבית חולים. בנוסף, כל פרט מידע שיוכל לסייע לנו בזיהוי הנחש יעזור לנו לתת את הטיפול הנדרש".

כאמור, עונת הקיץ היא העונה המסוכנת מבחינת הנחשים והם פעילים מאוד. בתקופה זו נדרשת תשומת לב וזהירות בעת צעידה לילית. בשעות אלה האוויר בחוץ מתקרר, והנחשים יוצאים אל מקומות שהם חמים מבחינתם, כמו אספלט ומדרכות, או מתמקמים על עץ, בארגזים, בקרטונים וכדומה.

המקומות האהובים על הנחשים הם דווקא ליד הבית שלנו, בגלל מקורות המזון והמים אותם הם מחפשים.

אז מה עושים אם נתקלים בהם? שומרים מרחק, מזעיקים לוכד נחשים תוך שמירת קשר עין עם הנחש, כך שכאשר הלוכד יגיע נוכל להראות לו היכן הנחש מסתתר.

אם חלילה הנחש הכיש אתכם, צריך להימנע מריצה או הליכה. יש להתרחק מהמקום בו ככל הנראה נמצא הנחש, להתיישב ולהירגע, ולחייג למד"א. חשוב להסיר בגדים ותכשיטים מהגפה הפגועה או מהאיבר המוכש, לא להזיז את האיבר שנפגע. כמו כן, חשוב לנסות לזכור את מראה הנחש (צבע, סימנים מיוחדים, פסים).

אין לחתוך את מקום ההכשה, אין למצוץ את הארס ואין לתת לנפגע מזון או שתייה.

תגיות:נחשיםהכשה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה