חדשות בארץ

סובלנות ודמוקרטיה? לא לכולם: קבלת פנים סוערת לח"כ רוטמן באוניברסיטת תל אביב

עשרות מתנגדי הרפורמה המשפטית ניסו למנוע מיו"ר ועדת החוקה לדבר בפאנל שנערך במוסד החינוכי, צעקו לעברו "פאשיסט" וגרמו נזק לרכבו. רוטמן: "בריונות וסתימת פיות זה לא דמוקרטיה"

רוטמן באוניברסיטת תל אביב, היום (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)רוטמן באוניברסיטת תל אביב, היום (צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90)
אא

מתנגדי הרפורמה המשפטית התפרעו היום (ראשון) בכנס שנערך באוניברסיטת תל אביב, וניסו למנוע מיו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, ממובילי הרפורמה, לשאת דברים בפאנל.

בהגיעו למקום, הקיפו המפגינים את רוטמן וניסו למנוע את כניסתו לבניין, תוך שהם צועקים לעברו: "אתה מחריב את המדינה. פאשיסט". מאבטחיו גוננו עליו, ושוטרים התעמתו עם המפגינים והדפו אותם. חלק מהמתפרעים גרמו נזק לרכבו של רוטמן.

המהומה נמשכה בתוך הבניין, אליו הצליחו חלק מהמוחים להיכנס. הם ניסו לשבש את נאומו של חבר הכנסת על ידי צעקות, שריקות והפרעות. רוטמן פנה אליהם ואמר: "אנחנו רואים כאן אנשים שבמשך שנים רבות מנסים להשתיק את קולו של הימין. ההשתקה שאנחנו רואים פה היא סימבולית. כי לדעתם יש עמדות שלא יכולות להישמע בבית המשפט. אין לכם יכולת להתמודד אינטלקטואלית אז צועקים? מה לעשות, מוגבלים. סתימת פיות היא לא דמוקרטיה".

מספר חברים בסגל ההוראה של האוניברסיטה פנו אל המפגינים וביקשו מהם לשמור על השקט. ד"ר דייבי דישטניק, ממובילי מחאת הכלכלנים המלמד בפקולטה לניהול שבאוניברסיטה, אמר להם כי מדובר ב"גול עצמי מפואר, אנחנו יכולים לשמוע גם דעות שלא נעימות לנו".

בסיום הפאנל הוצא רוטמן מהאולם מלווה בשוטרים והוסע ברכב ביטחון אל מכוניתו, שהמתינה מחוץ לאוניברסיטה.

לאחר האירוע אמר רוטמן: "חובבי הדמוקרטיה, שוחרי חופש הביטוי וחסידי חירות הפרט, מניפים את דגל הסובלנות הידוע של ארגון הטרור. אפשר להתווכח על תיקון מערכת המשפט, אבל אם מצאתם את עצמכם בצד האלים וסותם הפיות שבא להשתיק פאנל, בו עמדתי הייתה דווקא במיעוט, כדאי לכם לחשב מסלול מחדש".

סיעת הציונות הדתית מסרה בתגובה: "אסור לתת לאלימות וסתימת הפיות נגד ח"כ רוטמן לעבור לסדר היום. מאז אלטלנה יש גורמים בשמאל שמבקשים לחסל את היריבים הפוליטיים ולעשות דה-לגיטימציה למחנה הלאומי. אנו קוראים ליאיר לפיד ולבני גנץ לעצור את ההסתה והטירוף. אז, כמו היום, לא למלחמת אחים".

גם ח"כ אביחי בוארון מהליכוד התייחס לאירוע: "בושה וחרפה. אני מגנה בשאט נפש את האלימות הברברית של אנשי השמאל כנגד חברי, יו"ר ועדת חוקה, חה"כ שמחה רוטמן. אם גנץ ולפיד לא יגנו את האלימות, זו עוד עדות שכל תכליתם למנוע את תיקון מערכת המשפט וכל הדיונים אצל הנשיא הם מצג שווא".

בוארון הוסיף: "לא ייתכן שהשמאל הישראלי יתקוף את הימין בשם הדמוקרטיה, ומאידך יפעל באלימות נגד נבחרי העם, חברי כנסת ושרים, בגין פעילותם הדמוקרטית".

תגיות:הפגנההציונות הדתיתשמחה רוטמןאביחי בוארון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה