אמונה

מרגש את הרשת: מדוע פרץ המלחין החרדי בבכי, באמצע ההופעה?

כחלק מהכנה לחג השבועות, המלחין החרדי הרב הלל פלאי השתתף בלימוד משותף בשם 'כולה שלי' בבית הכנסת הגדול בירושלים, כשבאמצע המופע - פרץ לפתע בבכי כשנזכר בכלתו שנפצעה בתאונת אוטובוס, ועד עכשיו מאושפזת בבית חולים בארה"ב. מה הקשר בין כלתו שנפצעה לבין תלמיד שובב שהיה לו לפני 15 שנה? תתכוננו להתרגש 

אא

כחלק מהכנה לחג השבועות, המלחין החרדי הרב הלל פלאי השתתף בלימוד משותף בשם 'כולה שלי' בבית הכנסת הגדול בירושלים, כשבאמצע המופע - פרץ לפתע בבכי כשנזכר בכלתו שנפצעה בתאונת אוטובוס, ועד עכשיו מאושפזת בבית חולים בארה"ב. 

מי שעמד בראש המיזם הוא לא אחר מאשר תלמידו לשעבר, נח טוניק שמו, שהרב הלל פלאי היה המשגיח שלו בישיבה. ברשותו סיפר הרב פלאי על הרגע שבו היה תלמיד צעיר בישיבה קטנה, לפני 15 שנה. "הוא היה תלמיד צעיר ומאתגר. הוא היה תלמיד שובב, הוא היה בלגניסט, להיות מגיד שיעור שלו זה היה אחת המשימות הקשות ביותר שיש, והמגיד שיעור היה לא אחר מאשר אני ועוד בתחילת דרכי, וזה לא היה פשוט בכלל.

"השנים עברו נח לא השתנה, נח נשאר שובב, נשאר בלגניסט, נשאר אדם שלוקח סיכונים, אבל הוא לקח את כל הנקודות האלה לדברים הכי טובים, הכי נעלים, הכי מיוחדים - כי רק בכוחות כאלה אפשר לעשות מפעלים נשגבים כאלה. גם אם בישיבה אמרו לו שהוא לא מוצלח, והוא לא בסדר, ואפילו הוא לא החזיק מעמד בישיבה כי הכלים שהיו לו, לא התאימו לדרישות, למסגרת שהישיבות דורשות, אבל כל אדם, בכוחות שלו, ביכולות שלו, יכול לעשות כל כך הרבה דברים, ולזכות את הרבים בתורה ובמעשים טובים".

אז איך דווקא כלתו שנפצעה והתלמיד לשעבר שזורים באותו סיפור? לדברי הרב פלאי, דווקא אותו נח טוניק, מבין מאות התלמידים שהתחנכו דרכו, התלמיד המיוחד הזה עזר להם בכל. "דווקא מכל התלמידים הרבים, מהמאות הרבים של התלמידים, אז היה את התלמיד המיוחד, לאורך כל הדרך, עם התכונות האלה - ללמדנו שאדם בשביל להשיג את הדברים הטובים, להשיג תורה, להשיג מעשים טובים, הוא לא צריך לשנות את עצמו הוא פשוט צריך להשתמש באותן מתנות, באותם כלים שניתנו לו.

 "הקדוש ברוך הוא לא נתן את התורה למי שלא יכול ללמוד אותה, כל אחד לפי חלקו ולפי כוחו. המעמד הזה, המעמד המיוחד הזה בא לבטא את הנקודה הזאת, שאין לך יהודי, אין לך אדם מישראל שפטור מללמוד תורה, ואין לך אדם מישראל שלא יכול ללמוד את התורה, כל אחד לפי כוחו ולפי חלקו. שנזכה כולנו בחג מתן תורתנו, לקבל מחדש את התורה ואת הכלים ואת הכוחות הלאה והלאה להגדיל תורה, שיהיה לכולנו הרבה סייעתא דשמיא, והצלחה בלימוד, ונחת מהילדים - בתורה ובכל דבר שהוא", סיכם.

 

תגיות:בכיהרב הלל פלאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה