חדשות בעולם

אוקראינה יירטה 40 מל"טים מתאבדים שנעו לעבר קייב

המתקפה הגדולה ביותר נגד הבירה האוקראינית: במהלך הלילה יירטו מערכות ההגנה האוויריות של אוקראינה לפחות 40 כלי טיס בלתי מאוישים מתוצרת איראן

  • ח' סיון התשפ"ג
ההרס בערי אוקראינה המופגזות (צילום: shutterstock)ההרס בערי אוקראינה המופגזות (צילום: shutterstock)
אא

מערכות ההגנה האוויריות של אוקראינה יירטו במהלך הלילה (ראשון) לפחות 40 כלי טיס בלתי מאוישים שנעו לעבר קייב. משרד ההגנה האוקראיני מסר כי זוהי המתקפה הרוסית הגדולה ביותר על עיר הבירה מתחילת המלחמה לפני 15 חודשים. על פי חיל האוויר האוקראיני, מדובר במל"טים "מתאבדים" מתוצרת איראנית.

המתקפה הלילה היא המתקפה הקטלנית הראשונה על קייב בחודש האחרון, שבמהלכו רוסיה הגבירה משמעותית את קצב המתקפות האוויריות שלה על ערי אוקראינה בכלל ועל עיר הבירה בפרט – שחוותה כבר 14 מתקפות בחודש האחרון.

בשבועות האחרונים חידשה רוסיה את ההפצצות הממוקדות נגד ערים אוקראיניות בעזרת מל"טים וטילים. במתקפות אלו נרשמו הרוגים רבים: בפגיעה במגדל מגורים באומן נהרגו עשרות, ובמרפאה בדניפרו הרגו שניים.

הפרשנים הצבאיים מעריכים כי אוקראינה תנסה לשחרר שטחים כבושים בדרום המדינה או במזרחה. רוסיה, מצידה, נערכת למתקפת הנגד האוקראינית, וחיזקה משמעותית את ביצורי ההגנה שלה. תמונות לוויין שפורסמו בשבועות האחרונים מראות כיצד הקימו הרוסים רשת ענקית של תעלות וביצורים אחרים לאורך החזית בדרום ובמזרח אוקראינה, בעיקר בנקודות אסטרטגיות.

תגיות:קייבאוקראינהאיראןמלחמת רוסיה-אוקראינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה