חדשות בארץ

"נותנים גב לעוטף": תקנות לתשלום פיצויים לעסקים בדרום שנפגעו במבצע "מגן וחץ"

ההצעה כוללת פיצוי כספי של 470 שקלים ליום, לכל עובד, עקב אובדן ימי עבודה. בעלי עסקים, עד 40 ק"מ מהרצועה, יקבלו פיצוי לפי אובדן הרווחים. גם החקלאים יפוצו

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)
אא

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פרסם היום (רביעי), להערות הציבור, את התקנות שגובשו ברשות המיסים המסדירות את תשלום הפיצויים לעסקים בדרום, עד 40 ק"מ מהרצועה, שנפגעו כלכלית מההסלמה במצב הביטחוני במהלך מבצע "מגן וחץ". תקנות התשלום צריכות לקבל את אישורה של ועדת הכספים.

על פי התקנות המוצעות, תקופת הזכאות לפיצויים היא החל מ-9.5.2023 ועד 13.5.2023, לעסקים הממוקמים בטווח שבין 7 עד 40 ק"מ מהרצועה, ועד 14.5.2023 לעסקים עד 7 ק"מ מהרצועה.

הפיצויים ישולמו באמצעות שלושה מסלולים: מסלול שכר לעובד, מסלול מחזורים לבתי עסק ומסלול חקלאים. כל אזרח התובע פיצוי יוכל לבחור במסלול המתאים לעיסוקו או למצבו האישי.

במסלול הראשון, העוסק באובדן שכר עבודה, עובדים המתגוררים עד 40 ק"מ מהרצועה יקבלו 470 שקלים ליום עבודה. מסלול זה מתאים למשל לעובדים במוסדות חינוך, שנסגרו לפי הנחיות פיקוד העורף, להורים שנעדרו מעבודתם כדי להשגיח על ילדיהם, וכן לעובדים עם מוגבלות ועובדים המתגוררים עד 7 ק"מ מהרצועה.

המסלול השני, מסלול מחזורים, הוא פיצוי בגין אובדן הרווחים של העסק לפי הירידה במחזור העסקות, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועד תקרת פיצויים של 400 אלף שקלים לעוסק.

עסקים מענף המסחר והשירותים לעסקים, מ-7 עד 40 ק"מ מהרצועה, לא יוכלו להגיש תביעה במסלול זה, שכן לא הייתה להם הפסקת פעילות של יותר מ-7 ימים.

המסלול האחרון המוצע הוא מסלול החקלאים. המאפשר קבלת פיצויים לפי מספר עובדים בשטח החקלאי וקרבתו לגדר המערכת.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ': "תושבי עוטף ישראל מגלים בשנים האחרונות עוצמות מיוחדות של גבורה ויכולת עמידה, ומאפשרים לנו כממשלה לפעול בנחישות מול הטרור. החלק שלנו הוא לתת להם גב מלא ולוודא שהם לא נפגעים כלכלית".

תגיות:פיצוייםבצלאל סמוטריץ'מגן וחץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה