חדשות בריאות

מחקר חדש בדק: האם עדשות מגע מכילות חומר מסרטן?

מחקר שהתפרסם ב'גרדיאן' מצביע על כך שבעדשות מגע רבות בארה"ב נמצאו כימיקלים שלא מתפרקים באופן טבעי שקיים קשר בינם לבין סרטן. האם יש סיבה לדאגה? פרופ' פיקל מאסותא סבור שלא

  • ד' סיון התשפ"ג
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה ב'גרדיאן' הבריטי מצביע על כך שבעדשות מגע רבות בארה"ב נמצאו כימיקלים שלא מתפרקים באופן טבעי שקיים קשר בינם לבין סרטן, סיבוכים עובריים ומחלות כבד וכליות.

במהלך המחקר נבדקו בבדיקות מעבדה עדשות מגע של 3 חברות גדולות בארה"ב. מן הבדיקה עלה כי עדשות אלו מכילות חומרים - מינרליים הידועים כחומרים העלולים לגרום לסרטן. השימוש במינרלים המדוברים בעדשות נעשה בגלל היכולת שלהם לסייע במניעת הצטברות חיידקים, לצד שמירה על העדשות חלקות ונוחות לשימוש.

החוקרים לא גילו מהי מידת ההשפעה על העיניים שבאות במגע עם העדשות, אך הזכירו מחקר סיני קודם שמצא קשר בין אותם כימיקליים למספר מחלות עיניים.

לדברי החוקרים, החברות השונות לא מחויבות לחשוף מתי ובאיזה כמות הן משתמשות בכימיקלים המדוברים מכיוון שבארה"ב הדבר נחשב לסוד מסחרי, מנגד - האיחוד האירופי כבר שוקל הגבלה בשימוש בהם.

פרופ' יוסף פיקל, מנהל מחלקת העיניים בביה"ח הציבורי אסותא אשדוד, התייחס למחקר ואמר: "לאורך השנים עלו ובאו מחקרים שונים שביקשו לבדוק את הקשר בין מחלות עיניים שונות לבין שימוש בעדשות מגע, עד כה ללא הצלחה יתרה.

"גם המחקר הנוכחי, לא מצא קשר מובהק לכך. ייתרה מכך, עורכי המחקר מדגישים כי שימוש בחומרים המדוברים נעשה גם בנייר טואלט, מכלי מזון מפלסטיק ואף במיצי פירות. האם שימוש בעדשות מגע לאורך זמן הוא דבר בריא? בוודאי שלא. האם הוא מסרטן? ייתכן, אבל המחקר הנוכחי לא מספק תשובה חד משמעית. בנוסף, חשוב להדגיש כי לפחות חלק מהעדשות שנבדקו במחקר לא נמצאות בשימוש רחב בישראל. המחקר המדובר חשוב, אך יש צורך במחקרים נוספים טרם הסקת מסקנות".

תגיות:עדשות מגעמחקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה