חדשות בריאות

הד"ר מפתיעה: "התרופה הזו מסייעת לעשרות מחלות"

"רבות דובר על יתרונות של פעילות גופנית ועדיין לא הומצאה תרופה שמסייעת לכל כך הרבה מחלות", אומרת ד"ר פלורנטין ומפרטת: "מונעת סוגי סרטן שונים, משפרת את מצב הרוח ומפחיתה חרדה, משפרת את חילוף החומרים, מונעת מחלות לב וכלי דם, משפרת את איכות השינה, ואפילו משפרת את התפקוד הקוגניטיבי"

  • ג' סיון התשפ"ג
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

לרגל יום רופאי המשפחה שצוין בסוף השבוע שעבר, ד"ר דנה פלורנטין, מומחית לרפואת המשפחה של שירותי בריאות כללית בפתח תקווה, שוחחה עם מאקו והעניקה שורת המלצות לשמירת אורח חיים בריא.

ההמלצה הראשונה של ד"ר פלורנטין היא פעילות גופנית. "פעילות גופנית מורידה סיכון לסרטן, מקטינה תחלואת סוכרת, מורידה סיכון למחלות לב, מסייעת באיזון לחצי דם, מפחיתה סיכון לשברים ונפילות, תורמת לשינה איכותית יותר, מסייעת בשמירה על תחושה בריאה לאורך היום, מנטרלת לחצים נפשיים, מעלה את מצב הרוח ומפחיתה חרדות".

פלורנטין מפרטת: "צאו להליכות, מזג האוויר נעים עתה. רבות דובר על יתרונות של פעילות גופנית ועדיין לא הומצאה תרופה שמסייעת לכל כך הרבה מחלות - מונעת סוגי סרטן שונים, משפרת את מצב הרוח ומפחיתה חרדה, משפרת את חילוף החומרים, מונעת מחלות לב וכלי דם, משפרת את איכות השינה, ואפילו משפרת את התפקוד הקוגניטיבי".

בנוגע לשחייה, מדגישה הד"ר כי פעילות זו עוזרת לחיזוק מערכת החיסון. "גם כל מי שסובל ממחלות ריאה כרוניות כגון אסתמה – שחייה מחזקת את שרירי הנשימה ומסייעת לנשום בצורה יותר טובה ויעילה".

פלורנטין ממליצה לבצע פעילות גופנית לפחות 40 דקות מינימום שלוש פעמים בשבוע, על מנת להשיג יתרון בריאותי משמעותי.

נוסף על הפעילות הגופנית, מסבירה פלורנטין את חשיבותה של התזונה הנכונה. "מה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו משפיע. אז חשוב להקפיד על הכמות וחשוב להקפיד גם על האיכות - להמעיט בכמות הפחמימות (בעיקר כל מה שטעים), ולהקפיד על צריכה של ירקות ופירות שמכילים ויטמינים", היא מסבירה. "אין צורך לקנות תוספי מזון שונים, ותרופות המכילות ויטמינים (כמובן במידה שלא ידוע על חסר ספציפי ובאנשים בריאים ללא מחלות כרוניות). על פי המלצות משרד הבריאות, מספיק לאכול פרי אחד וירק אחד ליום, רצוי לגוון וכל יום לאכול סוג אחר".

כן ממליצה הד"ר לשתות הרבה. "רצוי מים ואם מים טעימים לכם, אפשר לשים לימון ונענע", היא אומרת. "כל שתיה מוגזת, אפילו סתם מי סודה, מנפחת את הקיבה, מה שמגביר את הסיכון להשמנה".

הד"ר ממליצה לערוך בדיקות תקופתיות. "נכון שזה לא תמיד נעים, אבל זה בהחלט משתלם", היא אומרת. "הבדיקות המומלצות כבדיקות סקירה מצילות חיים פורסמו על ידי איגוד רופאי המשפחה מטעם ההסתדרות הרפואית בישראל. מדובר על ממוגרפיה פעם בשנתיים החל מגיל 50, דם סמוי בצואה כל שנה החל מגיל 50, חיסון נגד דלקת ריאות מעל גיל 65, בדיקת צפיפות עצם לנשים מעל גיל 65, בדיקות לחץ דם ובדיקות דם תקופתיות, בדיקת שומות שנתית לבהירי עור, ועוד בדיקות נוספות לאוכלוסיות בסיכון - את כל המידע ניתן למצוא אצל רופא המשפחה".

לסיום, מציינת הד"ר את חשיבתה של בריאות הנפש ממליצה להימנע מסטרס ומבדידות: "הדרישות היום מהפרט הבודד מאוד מלחיצות, ורובנו מתמודדים עם הרבה מאוד משימות בזמן קצר, זה גורם לעלייה ברמת הסטרס". הד"ר מציינת כי האדם הוא יצור חברתי, והבדידות היא לא טבעית, ולפי מגוון מחקרים היא מהווה גורם סיכון מספר אחד לדיכאון, וממליצה: "אם אתם חשים בודדים, הקיפו את עצמכם במסגרות חברתיות".

אורח חיים לא בריא עלול לקצר את חייו של האדם. הרב זמיר כהן מסביר מהם הכללים החשובים ביותר על פי הרמב"ם לשמירה על הגוף:

  

תגיות:מחלותתרופות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה