חם ברשת

"הצל" מרגש את הרשת: "גם אני לא הכרתי חרדים בילדות, אבל השתניתי"

יואב אליאסי חשף בפוסט מרגש: "גדלתי לתוך סביבה אתאיסטית לחלוטין. עם השנים התקרבתי לדת ולאמונה בבורא ושיניתי את דרכי"

  • ג' סיון התשפ"ג
(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)(צילום: אוליבייה פיטוסי / פלאש 90)
אא

"לא שומר שבת וכולי קעקועים אבל משתדל מאוד מאוד לשמור על מסורת וחגים ולהניח תפילין למרות שלא תמיד יוצא לי כמו שהייתי רוצה... גדלתי במרכז תל אביב, לא הכרתי חרדים וגם דתיים בקטנה, גדלתי לתוך סביבה אתאיסטית לחלוטין. עם השנים התקרבתי לדת ולאמונה בבורא ושיניתי את דרכי". כך כתב, בפוסט מרגש, "הצל", הלוא הוא הראפר יואב אליאסי.

"ולמה אני מספר לכם את זה?", כתב. "כי איפה שגדלתי בתל אביב עושים דמוניזציה לחרדים, דתיים דת ואמונה מגיל אפס. זה מתחיל בבתי הספר שמעודדים חגים ומנהגים נוצריים יותר מהיהודים ונגמר בסביבה שמאשימה את החרדים בכל תלאות העולם. ממש שטיפת מוח על מלא. אז איך אפשר לכעוס עליהם? איך אפשר לא לשנוא את מי שמציגים אותך כמוצצי דם שכופים עליך את אמונתם ואת דרכם, נראים שונה ומוזר ואשמים בכל האנטישמיות בעולם? כן, ככה מציגים אותם. כאילו זה יצא מתוך הפרוטוקולים של זקני ציון".

"והם גדלו עם השנאה הזאת לחרדים ואין ביניהם לבין החרדים שום דבר, לא אותה דת, לא אותו מראה לא כלום, כלום, כלום", המשיך. "ההבנה שלפני 80 שנה החרדי והחילוני עמדו ביחד ערומים בתור למשרפות, אין לה שום משקל. וזה שהעולם רואה את החרדי והחילוני בדיוק אותו הדבר לא נקלטת אצלם. ניתוק מוחלט ממש מרגיש כמו ניצחון של הנרטיב האנטישמי. אני במשך השנים צברתי המון חברים חרדים ודתיים והבנתי כמה הייתי מנותק ואיזה עוול עשיתי להם במשך השנים ואיזה נתינה ואמונה מעוררת השראה יש לאחים האלו".

"אני רוצה להתנצל ולהגיד שהיום אני אדם שונה מאוד מהילד ההוא", סיכם אליאסי. "דבר שני, אם הממשלה לא תיקח פרויקט לגרום להידברות ותיקון העוול בין שני העולמות האלו, אנחנו נפסיד את המדינה הזאת. אנחנו לא יכולים להתפצל. צריך לחיות ביחד ולכבד את הדרך אחד של השני אפילו אם היא לא מקובלת עליכם. אחים שלי, אז החרדי לא האויב שלכם ולא כל החילונים שונאים אתכם. אחים אנחנו לנצח נצחים! תתעוררו עם ישראל".

תגיות:הצליואב אליאסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה