בריאות ותזונה

מכת כינים בגן? כך תטפלו בראש של הילדים בצורה הטבעית

הילד התחיל לגרד את הראש? כינים זו מכה בכל גן: כך תטפלו בראש של הילדים בצורה טבעית ובתרופות סבתא

אא

כל אם מכירה את התופעה הכאובה הזו שבה הילד חוזר מן הגן יום אחד, כשהוא לא מפסיק לגרד בראש. 

אמהות רבות לא מקשרות את זה מיד לכינים. הן נוטות להניח כי הילד התפלש מידי הרבה בתוך ארגז החול או שהראש שלו מלוכלך ולא מספיק היגייני - אבל זו טעות ביסודה, שכן שום חפיפה לא תשנה את המצב. 

מה צריך לעשות בשלב הראשון?

קודם כל, תירגעי. דבר שני, קחי מסרק צפוף (מסרק סמיך) ותסרקי את הראש של הילד כשהשיער רטוב. למה דווקא כשהשיער רטוב? כי אז יהיה קל יותר להוציא את הכינים. 

היות והשיטות המסורתיות אינן דוגלות בשימוש בחומרים כימיים כדי להשמיד את הכינים, לפניכם כמה שיטות 'סבתא' שיבריקו את הראש לא פחות. 

חומץ - החבר הכי טוב שלכן מהיום

אם עוד לא אימצתן אותו בהקשר של ניקיון הבית, אולי תאמצו אותו בניקיון הראש של הילדים שלכם שכן החומץ ידוע כמסלק כינים מושבע כשמערבבים אותו עם... מים חמים. 

אופן הטיפול בראש עם חומץ: ערבבי שתי כפות חומץ בקערה עם מים רותחים. טבלי את המסרק סמיך בקערה ואז העבירי אותו על השיער. אפשר גם 'לחפוף' את השיער עם חומץ ואז לסרק את הראש. 

שמן זית - חונק את הכינים והן מתות

כמו חברו החומץ, גם שמן זית ידוע ביכולות הפנומנליות שלו להשמיד את הכינים. 

אופן הטיפול בראש עם שמן זית: מרחי היטב כמות נדיבה של שמן זית על הראש, מכל הצדדים. עטפו בשקית ניילון או כובע מקלחת למשך שעתיים, חפפי את ראש הילד וסרקי במסרק סמיך. 

בדומה לשמן זית תוכלי גם להשתמש בשמן אתרי רוזמרין, לבנדר, עץ התה וגרניום, שהם שמנים עם ריח מאוד חזק שמשמיד את הכינים. את השמן תוכלו גם לשים מאחורי אוזני הילד לפני שהוא הולך לגן או לבית הספר, כאשר הראש שלו כבר נקי מכינים. באופן הזה השמן החזק יבטיח שהכינים לא יתקרבו אליו (או ימותו ברגע שיעזו).

הילד מסרב לשים דברים על הראש? יש דבר נוספת: שימוש בפאן על חום. החום של הפאן 'שורף' את הכינים. 

אופן הטיפול בראש עם חום: חממי את כל חלקי הראש מכל צדיהם בעזרת העברת מייבש השיער עליו, למשך כעשר דקות מדי יום. ככל שתתמידי בזה יותר, כך הראש של הילד יהיה נקי יותר. 

תגיות:כיניםתרופות סבתא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה